fbpx

Wal-Mart obniża prognozy e-commerce

Wal-Mart zaskoczył analityków z USA i zapowiedział obniżenie wyników swojego działu odpowiadającego za sprzedaż internetową. Początkowo amerykański gigant handlu detalicznego twierdził, że jego gałąź e-commerce urośnie o 30%.

Teraz, prognozy do końca roku fiskalnego (31 stycznia 2015) obniżono do 25 procent. Co to oznacza?

 

 

Obniżka rocznej prognozy wynika z nieco gorszych od zapowiadanych faktycznie osiąganych przez e-walmart wyników. Pierwszy kwartał udało się zamknąć wynikiem 27%, jednak drugi zakończony w sierpniu był mniej udany czego wyrazem jest liczba 24 procent wzrostu. W przypadku Wal-Martu mamy więc do czynienia z tendencją spadkową.

 

Co innego pokazują dane z poszczególnych krajów. Wal-Mart potroił e-obroty w Argentynie oraz Kanadzie, podwoił zaś w Brazyli, Meksyku oraz Chile, bardzo dobrze także idzie w Chinach. Dwucyfrowy wzrost Wal-Mart zanotował w USA i UK, ale najpewniej poniżej 30% – stąd owo obniżenie prognoz na koniec roku fiskalnego.

 

Wskazuje to na pewną zadyszkę Wal-Martu na dojrzałych rynkach, z których e-commerce najwyraźniej wylewa się powoli burtami i nie dla wszystkich starczy miejsca na wybujały dwucyfrowy wzrost. Pomimo to potęga amerykańskiego handlu nie składa broni i zapowiaa że zainwestuje co najmniej 240 milionów dolarów w dalszy rozwój elektronicznych kanałów sprzedaży, co jest dwuipółkrotnie większą wartością niż początkowo zakładane 100 milionów.

 

To nie wszystko, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Wal-Mart może zwiększyć kwotę wydatków nawet do 340 milionów dolarów. Większość z tej kwoty zostanie przeznaczona na budowę centrów logistycznych.  

 

Zostaw odpowiedź