fbpx

Wal-Mart zbroi się w walce z Amazonem

O sprawie donosi raport Associated Press. Zgodnie z ujawnionymi przez agencję informacjami, tajną bronią Wal-Mart ma być personalizacja strony głównej.

Strona główna amerykańskiego giganta oraz wyniki wyszukiwania mają zostać dopasowane do aktualnej lokalizacji użytkownika oraz historii dokonywanych przez niego zakupów. Dzięki temu wyświetlany tam asortyment ma być lepiej dopasowany do ich upodobań i preferencji.

Na stronie głównej znajdą się także, wykorzystujące geolokalizację widżety, prezentujące prognozę pogody i związane z daną lokalizacją wydarzenia. Agencja powołuje się przy tym na przykład matki, której po zakupie wózka i dziecięcego łóżeczka, Wal-Mart będzie proponował zakup pieluszek lub samochodowego fotelika. Z kolei mieszkańcy Dallas, szukający sportowych koszulek, w pierwszej kolejności zostaną zachęceni do zakupu koszulki zespołów Dallas Rangers lub Dallas Cowboy.

Dążenie do personalizowania stron internetowych dla e-kupujących jest dla tradycyjnych, stacjonarnych sprzedawców priorytetowe, aby dogonić Amazona, który w amerykańskim e-commerce jest pionierem dobieranych specjalnie do konkretnego użytkownika treści.

Sprzedawcy coraz częściej starają się wykorzystywać swoje dane klientów, które otrzymują z urządzeń mobilnych i komputerów, aby spersonalizować swoje strony internetowe i ostatecznie zwiększyć sprzedaż. Podobne kroki poczynili już inni giganci handlu tradycyjnego z USA, m. in. Home Depot i Staples.

Według danych Associated Press, w minionym roku fiskalnym (który skończył się 31 stycznia br.) dochody amerykańskiej sieci sklepów z tytułu sprzedaży przez internet wzrosły w stosunku do roku poprzedniego o 30 proc., osiągając pułap 10 mld dolarów.

Zostaw odpowiedź