fbpx
Ile Polacy wydali w walentynki

Walentynkowe wydatki Polaków

Walentynki tuż tuż, a z tej okazji postanowił przypomnieć o sobie niejaki Groupon – w poprzednim życiu Internetu super-popularny portal zakupów grupowych. I jest to came-back bardzo ciekawy, ponieważ z badań Groupona wynika, że Polacy mają bzika na tle Walentynek.

Okazuje się, że na 14 lutego wydajemy podobne kwoty, jak dużo lepiej zarabiający mieszkańcy Europy Zachodniej.

 

 

Badanie Groupona skupia się na dwóch aspektach: kwotach oraz konkretnych celach, na jakie idą. Zacznijmy od tego, na co Polacy wydają walentynkową gotówkę. 41%, czyli najwięcej kupi symboliczny prezent. Niestety, Groupon nie ujawnia jaki to będzie prezent, stąd badanie znacząco traci na wartości. Z drugiej strony dowiadujemy się, że tylko 1% respondentów zadeklarował kupno pierścionka zaręczynowego. Gdzieś po drodze znalazło się wyjście na kolację. Przy okazji z badania możemy się dowiedzieć, że w Polsce nadal króluje pogląd, że to mężczyzna powinien zapłacić rachunek (62%).

 

Pora na kwoty wydawane w Walentynki w zestawieniu Polska na tle Europy:

  • Wielka Brytania (55-135 PLN)
  • Polska, Włochy i Hiszpania (105 – 205 PLN)
  • Francja (210-315 PLN)
  • Belgowie (415-620 PLN)

 

Niemcy i Austria – spora część ankietowanych zadeklarowała, że Walentynki obchodzi bez wydatków. Jak widać wyniki są mocno zaskakujące i nijak mają się do zarobków w poszczególnych częściach Europy. Walentynki są zdecydowanie świętem komercyjnym – o tym wiemy od dawna, ale teraz dowiadujemy się, jaką robotę wykonują marketingowcy w różnych krajach. Naturalnie, istotne jest także przyzwolenie społeczne na obchodzenie takiego święta. Z pewnością jest ono zróżnicowane w społeczeństwach, które wolą kultywować lokalne tradycje i patrzą w sporej mierze niechętnie na nowinki marketingowe importowane ze Stanów Zjednoczonych.

 

Tak czy inaczej, skrót powyższego przekazu jest dla sklepów prosty: o Walentynki warto zawalczyć, bo w Polsce tkwi w nich spory potencjał.

 

Zostaw odpowiedź