fbpx
amazon-christmas

Wall Street Journal: algorytm wyszukiwania Amazona oszukuje klientów

Niewesołe dla Amazona doniesienia wypłynęły w publikacji niezwykle opiniotwórczego dziennika Wall Street Journal.

Jak donoszą dziennikarze najważniejszego amerykańskiego dziennika gospodarczego Amazon coraz mocniej dokręca śrubę w celu podbicia zysków. Chociaż dotychczas znany był głównie z oddawania całej swojej nadmiarowej marży klientom i dawania im produktów, które chcą, to coraz więcej symptomów wskazuje na zmianę polityki największego globalnego gracza e-commerce.

O problemach Amazona wspominamy od pewnego czasu. Firma nie jest w stanie wygenerować zysku ze swojej podstawowej działalności, czyli handlu internetowego, a jej perspektywy wzrostu są coraz gorsze. Dynamika obrotów amerykańskiego olbrzyma łagodnie acz konsekwentnie spada, a widoków na realizację zysków z setek miliardów obrotów jak na razie nie widać.

Teraz WSJ ujawnił jakoby w ubiegłym roku w Amazonie zapadła decyzja, aby poddać korekcie silnik oprogramowania realizujący wyniki wyszukiwania i rekomendacje. Od wielu uchodzący za znakomity, bo dobierający produkty według gustów klientów i popularności sprzedaży przeszedł gruntowny lifting pod kątem promowania produktów, na których Amazon zarabia najlepiej np. marek, za którymi stoi sam Amazon.

Jak zwróciła uwagę redakcja WSJ – to złamanie dotychczasowych zasad firmy, która zawsze stawiała potrzeby klientów na pierwszym miejscu. A rozpowszechnienie tej informacji może bardzo mocno uderzyć w wizerunek Amazona, który nigdy nie musiał się reklamować, gdyż tak mocno stawiał na satysfakcję klientów, że to oni wynieśli sklep Jeffa Bezosa do miana największego e-sklepu świata. Teraz zarząd spółki wykonał krok w stronę zerwania tej niezwykłe więzi.

Nerwowo na tę sytuację zareagowała amerykańska giełda, gdzie inwestorzy postanowili wyprzedawać akcje Amazona.

Zostaw odpowiedź