fbpx

Walmart celuje w Amazona i kupuje Jet.com

Amerykański Walmart chociaż, jest dwa razy większy od Amazona, w coraz większym stopniu odczuwa presję i oddech Jeffa Bezosa na swoim karku.

Patrząc na okres w jakim rozwijał się Walmart, oraz w jakim doszedł do swojej potęgi Amazon, trzeba wyraźnie stwierdzić, że dwukrotna przewaga w ilości obrotów Walmartu nie wydaje się być wcale tak wielka, chociaż mówimy o dziesiątkach miliardów dolarów. Obie firmy znajdują się aktualnie na przeciwległych biegunach dzisiejszego biznesu B2C. Amazon to ultranowoczesna zautomatyzowana firma, która nie ma na świecie ani jednej poważnej placówki od odbioru osobistego, zaś Walmart to firma z wielkimi tradycjami, której liczba placówek jest w Stanach tak olbrzymia, że praktycznie każdy Amerykanin znajduje się w zasięgu co najwyżej 10 mil od najbliższego sklepu.

Wydaje się, że takie postawienie sprawy powinno wskazywać na Amazona, jako potencjalnego zwycięzcę tego zwarcia ale może być zupełnie inaczej. Wszystko dzięki temu, że Walmart zakupił Jet.com, sklep internetowy, który podobnie jak Walmart.com, słynie z maksymalnie niskich cen, niższych nawet niż sam Amazon. Sposobem na zaniżanie cen i marż Jet.com jest specjalny algorytm, który obniża cenę przy każdym dodanym do koszyka produkcie. Jest to iście samobójcza strategia, stąd Jet.com słynie nie tylko z tego, że jest najtańsze w całym Internecie, ale także z tego, że nie jest w stanie na siebie zarobić.

Sęk w tym, że nie jest to po prostu obniżka za obniżką, ale sprytny algorytm, który sprawdza stany magazynowe w lokacjach magazynowych w okolicy kupującego i zachęca do kupowania taniej przede wszystkim tych produktów, które można zgrupować razem w jednym centrum logistycznym jak najbliżej osoby wrzucającej zakupy do wirtualnego koszyka. Biorąc pod uwagę rozbudowaną do granic możliwości infrastrukturę Walmartu ten zakup ma bardzo głęboki sens.

A teraz zastanówmy się w drugą stronę – jak dużo musi zrobić Amazon, żeby wybudować sieć sklepów, jaką posiada Walmart? Na pewno będzie to dużo droższe niż 3.3 miliarda dolarów, na jakie dziś bez problemu stać Walmart, aby zakupić Jet.com.

Zostaw odpowiedź