fbpx

Walmart.com prezentuje Polaris – autorską wyszukiwarkę semantyczną.

Walmart postanowił stworzyć wyszukiwarkę idealną pod kątem robienia zakupów poprzez firmową stronę internetową oraz aplikację mobilną. Co ciekawe, stworzyli ją sami pracownicy Walmartu. To pokazuje, jak poważnie amerykański gigant podchodzi do sprzedaży internetowej.

Nic dziwnego, patrząc na sukcesy Amazonu, największa detaliczna sieć handlowa w USA ma powody do zmartwień – ewidentnie przegrywa wojnę w internecie. Dlatego właściciele Walmartu zaprosili do współpracy specjalistów, którzy pracowali przy innych startupach związanych z wyszukiwaniem i katalogowaniem danych semantycznych.

Jak twierdzi Techrunch istotnym składnikiem wyszukiwarki jest algorytm “Social Genome”, który został opracowany przez firmę Kosmix. Oprogramowanie to czerpie z zasobów sieci społecznościowych (np z Pinterest), aby wyświetlać trafniejsze wyniki.

Walmart liczy, że nowa wyszukiwarka doprowadzi do wzrostu sprzedaży nawet o 15%. Poniżej schemat działania algorytmu “Social Genome”.

Zostaw odpowiedź