fbpx
Walmart logo

Walmart gigantem e-commerce? 60% wzrostu w jednym kwartale

Walmart już nie jest w ogonie ekomersowego peletonu – ostatnie przejęcia i inwestycje zaczynają przynosić efekty.

Wszystko zaczęło się dwa lata temu, kiedy to w USA Amazon „połknął” Walmarta – dotychczasowy numer jeden w globalnym handlu detalicznym – wycena ekomersowego giganta przekroczyła 270 miliardów dolarów, przy obrotach dwukrotnie mniejszych w stosunku do Walmarta . Teraz Walmart zaczął się odgryzać. Wszystko dzięki temu, że zakupił Jet.com, sklep internetowy, który podobnie jak Walmart.com, słynie z maksymalnie niskich cen, niższych nawet niż sam Amazon. Sposobem na zaniżanie cen i marż Jet.com jest specjalny algorytm, który obniża cenę przy każdym dodanym do koszyka produkcie. Jest to iście samobójcza strategia, stąd Jet.com słynie nie tylko z tego, że jest najtańszy w całym Internecie, ale także z tego, że nie jest w stanie na siebie zarobić.

Aktualnie, Walmart szybko odrabia straty do globalnego lidera handlu internetowego – według Internet Retailera jest już na trzecim miejscu w top 500 największych sklepów świata i pnie się w górę, gdyż tylko w drugim kwartale jego obroty w ekomers wzrosły o 60 procent. Przy czym warto pamiętać, że Walmart zakupił Jet.com na jesieni 2016 roku, jest to więc drugi kwartał, kiedy może wykazać obroty tego sklepu w ramach swoich ksiąg rachunkowych, co z pewnością mocno wpłynęło na wyniki wciąż największego offline’owej sieci detalicznej świata.

Zostaw odpowiedź