fbpx
Walmart logo

Walmart: gonimy Amazona, 41% wzrost w segmencie e-commerce!

Walmart wyrósł już na trzeci największy podmiot w amerykańskim e-commerce i notuje wzrosty, które powinny poważnie zaniepokoić Amazona.

Niemniej niepokojący dla Amazona jest fakt, że Walmart otwiera nowe usługi, które notują od razu rekordową popularność. Amazon Fresh, czyli dostawa spożywki „same day” objęła już dużą część Stanów Zjednoczonych, a teraz Walmart wychodzi z podobną propozycją, ale lepszą. Jak to możliwe?

Otóż Walmart zaproponował w trzech miastach pilotaż, w ramach którego pracownicy hipermarketu nie tylko dowożą jedzenie pod wskazany adres, ale pakują nawet jedzenie wprost do lodówki! Nowa usługa cieszy się dużą popularnością ale niemniej dobrze idzie usłudze klasycznego doręczenia produktów spożywczych, jaką oferuje amerykański gigant handlu. Otóż według badań Brick Meets Click już co czwarty Amerykanin zamówił spożywkę przez Internet w Walmarcie. W efekcie czego, jak zostało wspomniane w tytule amerykański gigant odnotował w trzecim kwartale 2019 roku wzrost w e-commerce na poziomie 41 procent.

Inną kwestią jest opłacalność całej operacji, gdyż jak wiadomo detaliczny rynek spożywczy operuje minimalnymi, kilkuprocentowymi marżami (w najlepszym przypadku). A gdy doliczamy koszty obsługi i doręczenia wysyłki, to jak twierdzą analitycy Walmart może w tym momencie nie zarabiać na handlu internetowym. Stąd zarząd firmy intensywnie pracuje nad rozwojem sprzedaży w segmencie akcesoriów domowych.

Walmart uratowany przez e-commerce – obroty w miejscu, ale zyski w górę

 

Zostaw odpowiedź