fbpx

Walmart kontynuuje ekspansję w chińskim e-commerce

Amerykanie najwyraźniej odnaleźli pole, na którym mogą w końcu przegonić swojego największego konkurenta, czyli Amazona.

Walmart pogłębia swoje partnerstwo z chińskim gigantem handlu internetowego JD.com i wchodzi w rynek e-spożywki zlokalizowany w Państwie Środka. Jak donosi Reuters, w samym środku zagłębia produkcyjnego Chin, czyli w Shenzhen, Walmart otworzył pierwszy naziemny sklep z możliwością płacenia za pomocą smartfona. Reuters nie precyzuje, czy chodzi o sklep na miarę Amazon Go, gdzie cała procedura odprawy klienta właściwie zlikwidowana, zaś automatyka sama oblicza wartość zakupów i odejmuje kwotę z rachunku poprzez aplikację Amazon.

Wiadomo jednak, że lokalny sklep Walmart obsługuje zamówienia spożywki przez internetową aplikację oraz platformę www JD Daojia. Tym samym, Walmart dzięki swojemu partnerowi znalazł punkt zaczepienia na prawdopodobnie największym rynku e-spożywki na świecie – jeszcze nie dziś – ale w ciągu dwóch, do trzech dekad na pewno.

Nowy sklep Walmartu zapewni dostęp do ponad 8 tysięcy produktów, z czego około 90 procent będzie dostępne online. Co więcej, w promieniu do 1.2 kilometra produkty będą dostarczane w ciągu 29 minut od złożenia zamówienia.

To nie pierwszy taki mariaż Walmartu w Azji. Na początku 2018 roku Amerykanie ogłosili kolaborację z japońskim Rakutenem. Umowa obejmuje wzajemne świadczenia – Rakutena na terenie Stanów Zjednoczonych i Walmartu w Japonii. Rakuten będzie dostarczał usługę sprzedaży e-booków wraz z urządzeniem do ich czytania, czyli Kobo w nomenklaturze Rakutena. Z kolei Walmart chce uzyskać dostęp do japońskiego rynku spożywczego, i tak też się stanie za sprawą uprzejmości Rakutena i jego infrastruktury w rodzinnym kraju. Na wieść o tym, akcje Rakutena na tokijskiej giełdzie wystrzeliły w górę o 4,9 procenta. Warto przy tym pamiętać, że dominacja Rakutena w Japonii nie jest tak potężna jak Amazona w USA. Japoński odpowiednik zgarnia „tylko” co czwartą transakcję w rodzimym e-commerce, podczas gdy Amazon co drugą w Stanach Zjednoczonych.

Zostaw odpowiedź