Globalny rynek reklamy cyfrowej rośnie w średnim rocznym tempie około 16 miliardów dolarów! Co więcej, według danych eMarketer w 2013 roku jest szansa na utrzymanie zbliżonego tempa!
Motorem wzrostu światowego rynku reklamy cyfrowej jest nie kto inny jak Google, który trzyma w garści około 1/3 całości. I jest to udział wybitnie opłacalny, gdyż rok do roku firma odnotowuje wzrost przychodów na poziomie 4-5 miliardów dolarów.
Czterech największych na świecie reklamobiorców cyfrowych to Google, Facebook, Yahoo! i co ciekawe, Microsoft. Pisaliśmy już o rosnącym imperium reklamowym Amazona, który uzyskał mocne 7. miejsce w zestawieniu. Wyprzedził przy tym Twittera i Linkedin.
Jeśli chodzi o dynamikę wzrostu to w zestawieniu bryluje Twitter ze wzrostami rzędu 100% rok do roku przy obrotach na poziomie kilkuset milionów dolarów. W takim tempie Twitter już w tym roku przebije granic 0.5 miliarda dolarów przychodów.
Globalne tempo wzrostu w 2013 roku przewidywane jest na poziomie lekko powyżej 12%, podczas gdy rok wcześniej było to szalone 20 i blisko pół procenta. Pomimo wyraźnego spowolnienia trzeba mocno podkreślić, że cyfrowa reklama rządzi na tle innych rynków reklamowych.
Nie sposób przy tym nie zauważyć, że jednym z motorów napędowych jest reklama mobilna, która stanowi już 10% globalnego rynku reklamy cyfrowej!