PentagonAdEx monitoruje reklamy internetowe display w polskim internecie nieprzerwanie od ponad 2 lat. Monitorując ponad 120 tys. stron internetowych na ponad 250-ciu polskich portalach, system dostarcza dane o aktywności i wartości poszczególnych marek, sektorów i wydawców. Monitoringiem objętych jest ponad 2500 marek globalnych i ogólnopolskich, których kampanie wykazują największą aktywność.
PentagonAdEx dokonał wyceny wartości reklamy internetowej w okresie od 14 do 20 stycznia 2013 roku. Ponownie największą szacowaną wartością wykazała się MOTORYZACJA TRANSPORT z kwotą 15,7 mln zł. Najaktywniejszą marką z tego sektora była marka RENAULT z szacowaną wartością 2,8 mln zł. Kolejny tydzień z rzędu w czołówce aktywnych marek były LANCIA i NISSAN. Ranking zamykają CHEVROLET oraz HYUNDAI.
Drugie miejsce, podobnie jak w poprzednim tygodniu zajęła TELEKOMUNIKACJA, z kwotą 14,7 mln zł. Wśród marek z tego sektora największą aktywnością wykazał się PRACUJ.PL z kwotą 1,78 mln zł, nieznacznie wyprzedzając T-MOBILE – 1,75 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się marki: PLAY, ORANGE i HEYAH.
Trzecim sektorem w badanym okresie był ROZRYWKA KULTURA z wartością 11,4 mln zł. Sektor ten utrzymał pozycję z poprzedniego tygodnia, na jego łączną wartość złożyły się: aktywność marki POLSKIE KSIAZKI TELEFONICZNE – 6,4 mln zł, na kolejnych miejscach MULTIMEDIA POLSKA, DJANGO FILM KINOWY, LOTTO, SESJE FILM KINOWY.
Na czwartym miejscu znalazła się SPRZEDAZ z wartością 6,9 mln zł. W porównaniu do poprzedniego tygodnia sektor ten awansował o jedną pozycję. Marką o największej wartości w tym sektorze był TAGOMAGO.PL SKLEP INTERNETOWY – 0,98 mln zł, kolejne pozycje zajęły marki: IKEA, SONY CENTRE, MEDIA MARKT i SATURN AGD I RTV.
Pierwszy raz w rankingu sektorów znalazła się ZYWNOSC, z wartością 6,1 mln zł zajęła piąte miejsce. Czołową marką okazała się tutaj WARKA – 1,6 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się: DESPERADOS, JACOBS, TWIX i ACTIVIA.