fbpx

Istotne zmiany w Google AdWords – analiza aukcji!

W maju Google poinformowało o wprowadzeniu kilku zmian w systemie reklamowym AdWords. Zaproponowane zmiany są zarówno symboliczne (np. zmiana w rotacji reklam) jak i znaczące dla zaawansowanych operatorów kampanii Google AdWords (np. analiza aukcji słów kluczowych).

W majowym newsletterze AdWords Insights dla Agencji, Google wskazuje na najistotniejszą zmianę dla zaawansowanego reklamodawcy. Ta zmiana to właśnie raport z analizy aukcji. Jakie możliwości daje analiza aukcji, jak wygląda raport od środka oraz jakie inne zmiany wprowadzono w największym systemie reklamowym?

Raport Analiza Aukcji

Analiza aukcji umożliwia porównywanie skuteczności naszych reklam ze skutecznością innych reklamodawców. Jednocześnie nie jest to analiza identycznych słów kluczowych i ustawień aukcji ale analiza porównawcza reklam, które wyświetlają się w czasie wyświetlania naszej oferty.

Aby zobaczyć analizę aukcji dla wybranego słowa kluczowego należy dane słowo zaznaczyć i z menu “szczegółowe informacje o słowach kluczowych” wybrać “Statystyki aukcji”.

Raport analizy aukcji przedstawia pięć różnych statystyk w odniesieniu do reklam konkurencji w danej aukcji.

  • Udział w wyświetleniach [%], to procentowy udział wyświetleń reklamy w stosunku do prognozowanych możliwości jej wyświetlania.
  • Średnia pozycja naszej reklamy na tle reklam konkurencji.
  • Współczynnik pokrycia [%] – jak często reklamy konkurencji wyświetlają się razem z naszymi reklamami.
  • Współczynnik wyższej pozycji [%] – jak często reklamy innych reklamodawców były wyświetlane wyżej niż nasze.
  • Nad wynikami wyszukiwania [%] – czyli procent wyświetleń naszej reklamy na górze strony nad wynikami organicznymi.

raport z analizy słowa kluczowego

W danej chwili można generować tylko jeden raport dla jednego słowa kluczowego. Co więcej aby raport otrzymać, słowo kluczowe musi spełniać minimalne kryteria progu aktywności w określonym czasie.

Jak twierdzi Google dodatkowy raport ma przełożyć się wyłącznie na korzyści dla reklamodawców:
“Te informacje pokażą Wam, co się sprawdza, a gdzie kryją się jeszcze niewykorzystane możliwości. Wszystko to pozwoli Wam strategicznie planować stawki i budżety, a także dobierać słowa kluczowe. “.


A co myślą o tej zmianie specjaliści?

Pozostałe zmiany w Google AdWords to m.in.:

  • Zmiany w rotacji reklam drobna zmiana w wyświetlaniu naprzemiennym, jak poinformowało Google: “Niedawno zmieniliśmy opcję „Wyświetlaj naprzemiennie” w ustawieniach rotacji reklam, aby równomiernie naprzemiennie wyświetlała reklamy przez 30 dni po włączeniu lub edytowaniu reklamy, a później w sposób zapewniający optymalizację pod kątem kliknięć.”. Czy to zmiana korzystna dla zaawansowanego operatora kampanii AdWords? Na pewno może być uciążliwa, z drugiej strony mniej doświadczonym reklamodawcom może pomóc w podstawowej optymalizacji kampanii.
  • Opcja etykietowania słów kluczowych, kampanii, grup reklam i samych reklam mają umożliwiać szybkie filtrowanie i tworzenie raportów najważniejszych danych.

Zostaw odpowiedź