fbpx

Webershandwick.com: 65% Amerykanów pod wrażeniem recenzji on-line

Bądźmy jeszcze bardziej precyzyjni – w badaniu firmy Weber Shandwick 65% Amerykanów zadeklarowało, że po przeczytaniu pozytywnej recenzji online zainteresowało się produktem marki, której dotychczas nie znali.

Jeszcze więcej, bo 77% stwierdziło, że ceni sobie wyżej recenzję innych konsumentów niż tradycyjne recenzje tworzone przez profesjonalne redakcje. To zaskakujące dane, ale być może świadczą o fatalnej kondycji mediów, których ostrze już dawno straciło impet uderzenia i zdolność nazywania kiepskich produktów po imieniu.

Całe badanie ma także drugą stronę. 80% respondentów tego samego badania stwierdziło, że ma obawy co do autentyczności recenzji zamieszczanych w sieci. Z tego zapewne powodu zanim przeciętny amerykański konsument podejmie decyzję zakupową przeczyta aż 11 recenzji!

 

Istotne jest też źródło pochodzenia recenzji – te, które są pisane przez klientów dużych sklepów cieszą się zdecydowanie większym zaufaniem. W tej dziedzinie wygrał Amazon, który zebrał 84 punkty procentowe; drugi był BestBuy z wynikiem 75%.

 

Koniec końców, badani stwierdzili, że liczą się trzy elementy:

  • dobre recenzje produktu (71%)
  • cechy produktu (77%)
  • oraz cena (78%)

 

Tutaj można przeczytać cały raport

http://www.webershandwick.com/resources/ws/flash/reviewssurveyreportfinal.pdf

Zostaw odpowiedź