fbpx

Wedel online

Wedel zdecydował się na sprzedaż swoich produktów przez Groupon. Choć są to tylko 3 zestawy słodkości do wyboru, a sama akcja jest testem, to symbolizuje ona zmiany – duże marki próbują sił online, zaś Groupon przesuwa powoli swój profil od usług do markowych produktów.

Przeanalizujmy sytuację z punktu widzenia obydwu podmiotów tj. marki Wedel oraz Groupon’a.


Grupa Groupon to ciągle trzeci największy gracz e-commerce w Polsce (zaraz po Grupie Allegro i Nokaut.pl) docierająca do 11,2% internautów (wg Megapanel PBI/Gemius – marzec 2013). Choć liczba użytkowników serwisu zmniejszyła się w stosunku do złotego okresu zakupów grupowych, to jest to liczący się gracz na rynku z silnym zespołem marketingu internetowego i co ważne dysponujący znaczącą bazą adresów e-mail.

 

Tym samym staje się dobrą platformą do testowania obecności marek w e-commerce czy nawet w lansowaniu nowych produktów np. znana marka X wprowadza produkt, który na początku można kupić tylko przez Groupon.

 

Wedel dzięki obecności nie zyska dużej sprzedaży tj. większej niż w analogicznym czasie w kanale tradycyjnym lub supermarketach, ale obecnością na Grouponie dotrze do kilku milionów internautów. Komunikacja marki, zwłaszcza przed okresami prezentowymi (np. dzień matki) może mieć wymierne korzyści na sprzedaż produktów Wedla w każdym z kanałów, przy czym jednorazowy test może być niewystarczający do zbadania pełnego potencjału nowego dla Wedla kanału.

3 komentarze

  1. Maciej 10-05-2013
    • Krzysztof Rdzeń 10-05-2013
    • J 12-05-2013

Zostaw odpowiedź