fbpx

Wesołych Świąt, ale nie mailem

Skoro mamy już święta to pora na życzenia. Świąteczne i wszystko czego byśmy sobie życzyli.

Moim pierwszym życzeniem jest jak co roku nie mieć zaśmieconej skrzynki z powodu masowych wysyłek z życzeniami. Z pewnością jest to marzenie bardzo wielu Polaków, którzy kupują w Internecie, zaś liczba sklepów, w których złożyli zamówienie rośnie co roku i osiąga już dwu, a nawet trzycyfrowe liczby.

Teraz wyobraźmy sobie, że każdy z tych sklepów wyśle w ciągu 2 dni przed świętami życzenia. Nietrudno sobie wyobrazić problem z ilością maili w tym gorączkowym okresie, kiedy na dokładkę brakuje nam czasu aby śledzić korespondencję. Nietrudno też kasując dziesiątki mailów z życzeniami skasować ważne wiadomości. Wszak prawa Murphy’ego zostały udowodnione naukowo i czyhają na nas.

Tymczasem, aby się nie powtarzać – zamieszczam poniżej swój wpis sprzed dwóch lat, ponieważ temat jest jeszcze bardziej aktualny niż owe dwa lata temu.

 

Jak tak dalej pójdzie, to wystąpię o umieszczenie nowego zastrzeżenia podczas rejestracji w sklepach internetowych

„Wyrażam zgodę na wysyłanie na mój adres e-mailowy życzeń świątecznych, urodzinowych, imieninowych, a także z okazji świąt państwowych, kościelnych i innych”.

To nie żart. W tym roku naliczyłem kilkadziesiąt wiadomości z życzeniami od sklepów, w których zrobiłem jednorazowe zakupy internetowe. I stwierdzam dość jednoznacznie – drodzy sprzedawcy, nie znamy się, nie jestem ważnym kontrahentem, nie wymieniliśmy ani jednej korespondencji, nie kierujcie do mnie życzeń świątecznych. Do mnie i do wielu innych, Bogu Ducha winnych klientów, którzy chcą i lubią kupować w Internecie.

Swoją drogą, życzenia świąteczne w mailingu to swoista szara strefa SPAMu. Nie mają związku z realizacją zamówienia, więc nie powinny być rozsyłane użytkownikom, którzy nie wyrazili zgody na wysyłkę newslettera. Co więcej, nie są także newsletterem z ofertą handlową (chociaż dostałem i takie wiadomości, które łączyły życzenia i zachętę do kupowania). A jestem przekonany o tym, że wiele sklepów wysyła życzenia wszystkim klientom, w przekonaniu, że robią dobry uczynek.

Otóż nie robią. Po prostu zaśmiecają skrzynki, pogarszają statystyki otwarć i kliknięć oraz ryzykują obniżeniem ratingu swoich serwerów.

Zostaw odpowiedź