fbpx

Wiadomości SMS wciąż mają się dobrze

Wraz z pojawieniem się na rynku smartfonów, 160-znakowe wiadomości tekstowe – czyli popularne smsy, które zrewolucjonizowały komunikację międzyludzką w latach 90. – miały odejść w zapomnienie. Jednak, jak wynika z badania platformy SerwerSMS.pl, Polacy wciąż chętniej wysyłają smsy, niż korespondują za pomocą komunikatorów internetowych.

Mimo że pojawiają się nowe formy komunikacji, jak komunikatory mobilne, dostępne dla użytkowników smartfonów, to ponad 70 proc., czyli trzech na czterech Polaków wysyła i odbiera smsy, i preferuje tę formę komunikacji

twierdzi Tomasz Szymanowski, z firmy SerwerSMS.

Na taki wybór Polaków z pewnością mają wpływ coraz lepsze oferty operatorów komórkowych, z nieograniczoną liczbą wysyłanych smsów, nawet przy najniższych opłatach abonamentowych. Ale to nie jedyna przewaga krótkich wiadomości tekstowych nad komunikatorami.

Właściwości smsa w dalszym ciągu są takie, że jest on dostępny od ręki, zaraz, jest pewny, szybki i dostarczany w momencie wysyłania. Jeżeli chodzi o komunikatory, mają one swoje wady i zalety, oczywiście musimy mieć dostęp do internetu i pewnego rodzaju ułatwienia i możliwości, dzięki którym możemy dopiero skorzystać z takiego komunikatora

tłumaczy Tomasz Szymanowski.

Z badania przeprowadzonego przez platformę SerwerSMS.pl w 2013 roku na grupie 2160 polskich internautów wynika, że blisko co trzeci ankietowany wysyła średnio ponad siedem wiadomości tekstowych dziennie, a 66,6 proc. pytanych stwierdziło, że wysyła smsy każdego dnia. W najbliższych latach raczej nie powinno być spadków.

Badania zagranicznych agencji dotyczących rynku smsowego mówią o tym, że do 2015 roku będziemy mieli tendencję wzrostową. To oznacza, że rynek będzie rósł, a z roku na rok będzie przybywać smsów. Co prawda to nie będzie taka dynamika, jak między rokiem 2004 a 2009, ale przyrost będzie wyraźnie odczuwalny

uważa przedstawiciel SerwerSMS.pl.

Dalsze przewidywania już tak optymistyczne nie są, choć jednomyślności wśród prognozujących nie ma.

Później ta tendencja będzie nieco słabła, nawet prognozowane są delikatne spadki. Ale też agencje badawcze zastrzegają, że prawdopodobnie ruch smsowy pozostanie na takim samym poziomie, jaki osiągnie w 2015 roku

twierdzi Tomasz Szymanowski.

Mój komentarz

Pamiętam futurologiczne artykuły z branżowych portali sprzed kilku lat, w których prognozowano, że smsy czeka rychła śmierć i ustąpią one pola e-mailom i komunikatorom internetowym. Dziś wiemy, że ograniczenie znaków w przekazywanej informacji to coś, na czym udało się zbudować nie tylko potęgę SMSów, ale również oprzeć koncept jednego z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie – Twittera

W erze e-mail marketingu, SMS marketing, pomimo swoich ułomności niedostatków technologicznych da się dość dobrze wykorzystać, np. jako użyteczny, uzupełniający kanał komunikacyjny kampanii reklamowych i promocyjnych. Chociaż co roku przybywa nam wszystkim kont w mediach społecznościowych i ikonek na pulpitach naszych smartfonów i tabletów, prostota SMSowego przekazu wciąż pozostaje w cenie.

Zostaw odpowiedź