fbpx

Wiarygodność sklepu internetowego

Aż 64,1% klientów rezygnuje z zakupu w Internecie, gdy nie ma zaufania do sklepu. W sklepie internetowym użytkownicy nie oceniają sklepu poprzez pryzmat siedziby, czy personelu obsługującego, bo ich najzwyczajniej nie widzą! Twój wizerunek jest kreowany na podstawie Twojego sklepu, stąd:

  • Będąc mikro firmą możesz się wykreować na olbrzymią sieć z wysokim zaufaniem
  • Będąc ogromną firmą możesz być postrzegany jako niewielka firma z brakiem zaufani,

Dlaczego warto wzbudzać zaufanie? Z prostego powodu – większe zaufanie wiąże się z większą sprzedażą. Jednym słowem Twój wizerunek przekłada się na pieniądze.

Reguła 7 sekund

Wyznaję regułę, że sklep internetowy powinien w 7 sekund wzbudzić zaufanie. Dlaczego, aż tak w krótkim czasie? Dzieję się to z tego powodu, że przeglądamy coraz więcej stron. Jest ich tak dużo, że chcąc zaoszczędzić czas pomijamy witryny, które wzbudzają u nas nieufność.


Artykuł jest jedną z lekcji kursu “Wzorowy Sklep”. Jeśli spodobał Ci się ten materiał zapisz się na darmowy kurs “Wzorowy Sklep”


Grafika

W swoim życiu spotkałem się z osobami, które nie przykładają wagi do wyglądu sklepu. Sklep ma bardzo słabą sprzedaż, ale właściciele tych firm nie mają porównania, więc myślą, że po prostu tak wygląda sprzedaż.

Zastanów się, czy w swoim sklepie stacjonarnym jak na środku postawisz kosz z wysypującymi się śmieciami i zgniłymi owocami, to czy wzbudzisz zaufanie klienta?

Jeżeli przyjdziesz do pracy nie ogolony, nie ładnie pachnący i na kacu to wzbudzisz zaufanie?

Grafika jest Twoją twarzą, poprzez grafikę klient wyobraża sobie Ciebie i Twój sklep. Więc nie zapominaj o tym podczas procesu wybierania sklepu internetowego.

Metody wzbudzenia zaufania w sklepie internetowym

  • Social Media

Na tym etapie skupmy się tylko na wykorzystaniu popularnych mediów społecznościowych do wzbudzenia zaufania.

Najczęstszym sposobem jest wykorzystanie Facebooka z racji tego, ze jest on najpopularniejszy. Przykładowo, na stronie deezee.pl można znaleźć po prawej stronie informację o ilościach fanów: Czy liczba 138 000 fanów nie wzbudza zaufania?

  • Blog

Poprzez umiejętne pisanie bloga i tworzenie ciekawych wpisów, nie tylko wzmacniamy wizerunek marki, ale stajemy się ekspertem w oczach internauty. A ekspertom łatwiej zaufać. Więcej o blogach dowiesz się w lekcji 11 Prowadź swój blog.

  • Partnerzy

Z pewnością często spotkałeś się z informacją o partnerach. Jest to zabieg, który ma wzmocnić markę Twojego sklepu zapożyczając zaufanie od partnerów! Nawet początkujący mogą to łatwo wykorzystać. Można umieścić na własnej stronie logo znanej firmy, która, np. zajmuje się naszymi płatnościami elektronicznymi, bądź za pośrednictwem znanej firmy wysyłamy paczki do naszych klientów. To wzmacnia wiarygodność!

  • Kontakt

Nie ukrywaj informacji o swoim sklepie! Osoby, u których na pierwszy rzut oka nie wzbudzisz zaufania, albo będą chcieli sprawdzić, co to jest za sklep, z pewnością będą szukali informacji o kontakcie. Tą informację można wyświetlić na kilka sposobów:

  1. W boxie widocznym na głównej stronie umieśćmy informacje na temat sklepu, siedziby, nr kontaktowe
  2. Infolinia – numer widoczny na głównej stronie rzucający się w oczy
  3. Zakładka kontakt – podpięta pod główne menu

Pamiętaj, że podanie numeru stacjonarnego (xx) xxx xx xx zwiększa Twoją wiarygodność. Możesz się nawet pokusić o własną, darmową Infolinię 0-800…, gdyż takie usługi w dzisiejszych czasach są naprawdę tanie, a bardzo podnoszą prestiż sklepu.

Sklep w liczbach

Niektóre sklepy, aby pokazać, że są faktycznie olbrzymie, podają nam informacje, jak dużym asortymentem dysponują. Dzięki temu, na pewno mają dużą sprzedaż, a jak mają dużą sprzedaż, to z pewnością nie oszukują klientów. Dzięki temu, potencjalny klient czuje się bezpieczniej podczas dokonywania zakupów – idąc tokiem myślenia: „Skoro tyle osób już kupiło w tym sklepie, to na pewno można zaufać sprzedającemu”. W konsekwencji łatwiej podjąć decyzję.

Przeglądając niektóre sklepy można znaleźć takie informacje:

  1. Klienci

Nie wiem, czy zwróciłeś na to uwagę, ale często w sklepach pojawia się informacją w stylu: 100 klientów on-line, 20 zalogowanych. Po co taka statystyka zwykłym widzom? Jest to wykorzystywane w celu wzbudzenia zaufania. No bo, jak na stronie jest obecnie 100 osób a 20 to potencjalni klienci, to chyba warto u nich kupić?

Dużo sklepów zamieszcza także informację na temat swoich klientów. Nie rzadko można znaleźć informację w stylu:

  1. Regulamin

Regulamin powinien być łatwo dostępny z każdego miejsca w stronie. Powinien zawierać wszystkie informację wymagane przez prawo. Upewnij się, czy są w nim zawarte informacje, takie jak:

– Możliwość zwrotu towaru

– Tabela kosztów wysyłki

– Reklamacje

– Czas wysyłania towaru

– Rodzaje płatności

Jeżeli jest taka możliwość, umieść duże ikony, informujące o szybkości wysyłki, czy o terminie zwrotu.

Informuj na bieżąco

Po zapłacie za towar klient martwi się tylko o jedno – o dostawę towaru. Dlatego powinniśmy na bieżąco informować go, co się dzieje z jego wysyłką. Jeżeli miałoby wystąpić kilkudniowe opóźnienie, to o tym fakcie również należy niezwłocznie poinformować.

Klient na bieżąco powinien być informowany na temat:

– Informacji, że jego zamówienie zostało przyjęte i potwierdzamy przyjęcie płatności

– Przygotowania do wysyłki – jeżeli wysyłasz towar codziennie, to pomiń ten krok, ale jak wysyłasz raz na tydzień, to ten krok jest niezbędny. Dobrze, jak taka informacja pojawi się, np. następnego dnia po złożeniu zamówienia

– Wysłania towaru – potwierdzenie nadania oraz, jak jest taka możliwość, nr listu przewozowego

Ekspert Radzi Mateusz Kowalczyk B2B Manager www.i-sklep.pl

Na wiarygodność Twojego sklepu pracuje również dostawca oprogramowania na którym sklep jest postawiony, a którego logo masz w stopce. Jeśli jest to oprogramowanie darmowe lub o złej opinii w sieci to jego opinia przekłada się również na Ciebie i Twoją sprzedaż. Działa to podobnie jak w przypadku certyfikatów.

Może Ci się to wydawać, że to spora ilość e-maili, które klient otrzyma. Jednak przy pierwszym zamówieniu z Twojego sklepu takie maile z pewnością są oczekiwane przez klienta. A dzięki temu kupujący czuje się bezpiecznie i wie, co dzieje się z jego przesyłką, oraz ma pewność, że ona dotrze.

Opinie w sklepie internetowym

W sieci istnieje wiele miejsc, gdzie użytkownicy mogą wystawiać opinie za transakcję albo opinie ogólnie do całego sklepu. Kilka miejsc w sieci:

  1. Allegro.pl – można połączyć sklep z aukcjami internetowymi. Niektórzy wolą kupić przez Allegro.pl, bo czują się bezpieczniej
  2. Opineo.pl – system opinii na temat sklepów internetowych
  3. Porównywarki cenowe – skapiec.pl, ceneo.pl, nokatu.pl i wiele innych Pozwalają one na wystawianie komentarzy do naszego sklepu. Jeżeli jesteś początkującym sklepem, możesz na swojej stronie umieścić linki do tych opinii – oczywiście jak uda się je zebrać
  4. Można poprosić klientów o napisanie opinii i wystawienia ich na swojej stronie. Opinie z dołączonym zdjęciem są bardziej wiarygodne

Certyfikaty

Certyfikaty na stronie mają ogromną moc wzbudzającą zaufanie. Można się pokusić o zdobycie takich certyfikatów. W większości ich koszt nie jest wysoki.

Jedne z najpopularniejszych certyfikatów w naszym kraju to:

– Rzetelna firma
– Trustedshops
– Wzorowy sklep

 

Co powinieneś zapamiętać

– Zaufanie do Twojego sklepu przekłada się na wielkość sprzedaży

-Nie skupiaj się na jednym sposobie, ale wykorzystaj kilka technik, aby wzmocnić zainteresowanie Twojego sklepu

Zadanie na dziś

– Zrób podsumowanie elementów, które wzbudzają zaufanie. Przy wyborze sklepu zastanów się, czy uda Ci się wprowadzić z łatwością te elementy

– Przejrzyj sklepy internetowe i zastanów się, czy wzbudzają zaufanie. Następnie spróbuj zlokalizować wyżej wymienione elementy.

 


Artykuł jest jedną z lekcji kursu “Wzorowy Sklep”. Jeśli spodobał Ci się ten materiał zapisz się na darmowy kurs “Wzorowy Sklep”


Zostaw odpowiedź