fbpx

Widoczność w Google: portale aukcyjne, porównywarki cenowe, zakupy grupowe

Siłami agencji reklamowej LeadBullet oraz pod patronatem IAB Polska, przy partnerstwie Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Internet Standard powstał jedyny w swoim rodzaju raport SEO 2013 pod wiele mówiącym tytułem „Polske e-commerce w Google”.

Raport objął multum dziedzin i jest dostępny za darmo, my zaś korzystając z owej dostępności zaprezentujemy fragmenty dotyczące polskich sklepów internetowych.

Metodologia raportu opiera się o wskaźnik Searchmetrics Visibility Index, który jest liczbowym odwzorowaniem widzialności danej domeny w indeksie Google.

 

„W celu ustalenia tej widoczności w ciągu każdego tygodnia Searchmetrics poddaje badaniu zbiór około 100 000 000 najpopularniejszych w 134 krajach fraz.”

„Cały zbiór polskich fraz w Searchmetrics to kilka milionów różnych zapytań. Dodatkowo istnieje zbiór fraz z obszaru long tail o rozmiarze dochodzącym do 1 000 000 elementów. Z tego zbioru kilkaset tysięcy najważniejszych fraz używanych jest do konstruowania cotygodniowego raportu Visibilty Index, a pozostałe frazy służą do statystycznych oszacowań koniecznych w utrzymaniu i sprawdzaniu poprawności głównego indeksu widzialności.”

 

Przed nami ostatnia i najciekawsza część raportu nt SEO polskiej branży e-commerce. Zacznijmy od portali aukcyjnych, gdzie niezbyt wiele się dzieje – ot Allegro skutecznie powiększa stan posiadania. Najciekawsza część wykresu to jego dół, gdzie wyraźnie widać, że ebay.pl zdecydowanie wygrywa ze swistak.pl.

 

portale-aukcyjne-pozycjonowanie

 

 

Z kolei w porównywarkach dzieje się sporo więcej – ceneo.pl cierpi na potężne falowanie swoich wyników organicznych – wyraźnie widać, że trwa tu walka z nowymi algorytmami Google’a. Zaskakująco dobrze wypadł w zestawieniu skapiec.pl, który jako jedyna polska porównywarka obok okazje.info.pl nie straciła w wyniku ostrych cięć Google’a.

 

 

porownywarki-cenowe-pozycjonowanie-google

 

Wspomniane okazje.info.pl skutecznie prześcignęły coraz mocniej dołującego nokaut.pl. Coraz gorzej radzi sobie cokupic.pl, który jeszcze na początku roku walczył z okazje.info.pl.

 

Zakupy grupowe to w dalszym ciągu domena groupon.pl, który przez cały 2013 stopniowo spuszczał z tonu. Na koniec roku drugie miejsce padło łupem grupeo.pl, ale równiej przez cały rok punktował gruper.pl. Coraz bladziej wypada w zestawieniu citeam.pl, zaś przeciętnie mydeal.pl.

 

zakupy-grupowe-pozycjonowanie-google

Zostaw odpowiedź