fbpx

Widoczność w Google: sklepy z branży odzież, uroda i zdrowie, turystyka

Siłami agencji reklamowej LeadBullet oraz pod patronatem IAB Polska, przy partnerstwie Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Internet Standard powstał jedyny w swoim rodzaju raport SEO 2013 pod wiele mówiącym tytułem „Polske e-commerce w Google”.

Raport objął multum dziedzin i jest dostępny za darmo, my zaś korzystając z owej dostępności zaprezentujemy fragmenty dotyczące polskich sklepów internetowych.

 

Metodologia raportu opiera się o wskaźnik Searchmetrics Visibility Index, który jest liczbowym odwzorowaniem widzialności danej domeny w indeksie Google.

 

„W celu ustalenia tej widoczności w ciągu każdego tygodnia Searchmetrics poddaje badaniu zbiór około 100 000 000 najpopularniejszych w 134 krajach fraz.”

„Cały zbiór polskich fraz w Searchmetrics to kilka milionów różnych zapytań. Dodatkowo istnieje zbiór fraz z obszaru long tail o rozmiarze dochodzącym do 1 000 000 elementów. Z tego zbioru kilkaset tysięcy najważniejszych fraz używanych jest do konstruowania cotygodniowego raportu Visibilty Index, a pozostałe frazy służą do statystycznych oszacowań koniecznych w utrzymaniu i sprawdzaniu poprawności głównego indeksu widzialności.”

 

 

 

Kategoria Odzież, obuwie, dodatki została dosłownie zawojowana przez zalando.pl, które na początku roku ledwie mieściło się w statystykach, zaś już w połowie roku brylowało na stołku lidera i przez 6 miesięcy bezwzględnie oddalało się od reszty stawki.

 

 

Numer dwa i trzy to bonprix.pl oraz szafa.pl, które zacięcie rywalizują ze sobą okrągły rok. O pozycje 4. i 5. walczyły answear.com i deichmann.com. Co ciekawe i unikalne w całym raporcie, w zestawieniu występuje kolejny Deichmann, tym razem w domenie pl na miejscu 6.

 

Uroda i zdrowie to kategoria, w której wszystko jest jasne i proste – jest portal doz.pl i reszta towarzystwa. Na przykład i-apteka.pl oraz douglas.pl, gdzie pierwszy stopniowo traci, zaś drugi stopniowo zyskuje. Regularnie tak samo aż do bólu prezentuje się także cefarm24.pl. Dziwi słaby wynik sephora.com.

 

 

Turystyka to ciekawy przypadek, gdzie zdecydowana większość zyskuje, ale prawie nikt nie traci. Lider to eholiday.pl, który w miarę możliwości zachowuje formę przez cały rok. Do jego pozycji dynamicznie zbliżają się rainbowtours.pl oraz travelplanet.pl Ładnie zwyżkuje także czwarty booking.com. Z każdym miesiącem coraz gorzej radzi sobie itaka.pl.

 

Zostaw odpowiedź