fbpx

Wielka zmiana w Niemczech – konsumenci wolą kupować meble przez Internet

Konserwatywni Niemcy zmieniają swoje zwyczaje i coraz chętniej sięgają po Internet, gdy przychodzi do zakupu mebli.

To wiele wyjaśnia, dlaczego Ikea bardzo mocno zaczęła inwestować w Internet. Gdy tak potężny gospodarczo i zamożny kraj jak Niemcy notuje dwucyfrowe wzrosty rynku e-meblarskiego, to trzeba wiedzieć, że coś się dzieje.

Według najnowszych statystyk, już teraz w Niemczech 14 procent rynku meblarskiego przeniosła się do online, a to bardzo dużo biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia ze stosunkowo konserwatywnym klientem oraz trudnym logistycznie produktem.

Niemiecka zmiana idzie wraz ze zmianą pokoleniową. Najczęściej w sieci kupują osoby poniżej 30 roku życia, oraz w dodatku single. I nie ma w tym nic dziwnego, trudno samemu wnieść kanapę na trzecie piętro. Po co to robić, gdy można zakupić wymarzony mebel bez wychodzenia z domu.

Co na to branża meblarska w kraju nad Odrą? Po wielu latach stagnacji i spadków ma powody do zadowolenia. Wygląda na to, że to właśnie handel internetowy jest nowym bodźcem, który pobudził do życia ten nieruchawy fragment gospodarki. Potwierdzają to badania VDM, związku niemieckich producentów mebli.

Według zgromadzonych przez Niemców statystyk osoby w wieku 40 lat i mniej aż w 77 procentach wolą zaglądać do Internetu w celu wyszukania informacji o produktach meblarskich. A to oznacza, że w określonych grupach wiekowych Internet przegonił tradycyjne źródło informacji, czyli klasyczną i dobrze wszystkim znaną ulotkę produktową. Taką, jaką możemy znaleźć w każdym sklepie stacjonarnym.

Zostaw odpowiedź