fbpx

WiMP w hi-fi, Last.FM zamyka subskrypcję

Na rynku trwa bój pomiędzy serwisami streamingującymi. Spotify kusi darmową wersją desktopową i mobilną, Deezer szuka szczęścia u operatorów komórkowych, zaś WiMP chyli czoła w stronę audiofilów.

Tymczasem, jeden z pierwszych tego typu serwisów, Last.FM – zamyka swoje podwoje.

Last.FM stanowił pomost między radiami internetowymi, gdzie nie mieliśmy wpływu na puszczane utwory, a serwisami streamującymi, gdzie mamy wpływ w 100%. Założony w dobie wielkiej rewolucji dotcomów w 2002 roku stanowił bodaj pierwszy serwis, który badał gusta muzyczne swoich użytkowników i potrafił z wielką trafnością podsuwać coraz to ciekawszą muzykę. W 2007 roku Last.FM zostało przejęte za 280 milionów dolarów przez giganta telewizyjnego CBS, który nie zrozumiał w porę logiki nowych mediów.

 

Teraz Last.FM zdecydował się na zawężenie swojej działalności do tworzenia usługi rekomendującej muzykę. Zamknięcie streamingu było planowane od dłuższego czasu, zaś jego przypieczętowaniem była umowa partnerska ze Spotify. Na jej mocy Spotify dostarczyło treść i technologie, które zastąpiły autorskie rozwiązania Last.FM. Pozostał jedynie najmocniejszy punkt w postaci silnika rekomendacyjnego. Ten nadal będzie rozwijany.

 

W Polsce zaś szerokim echem w świecie audio-video odbiła się premiera WiMPa w długo wyczekiwanej wersji hi-fi, dedykowanej dla posiadaczy sprzętu z wyższej półki niż smartfon lub wieża z hipermarketu. Chociaż cena 39.99zł nie należy do najniższych to WiMP został monopolistą na rynku i trudno nie wróżyć mu sukcesu. W 40 milionowym kraju, który nie posiada nawet jednego sklepu internetowego z muzyką hi-res z prawdziwego zdarzenia, taka usługa to rarytas.

 

Zostaw odpowiedź