fbpx
nowy algorytm google dla wersji mobilnych stron

Windows tak, ale nie na urządzenia mobilne

Jaki procent ruchu w sieci pochodzi z rodziny systemów operacyjnych od Microsoft? Czy korzystają z niego także mobilni internauci?

Odpowiedzi na to pytanie dostarczają dane firmy Gemius.

Zdaniem Macieja Madzińskiego, eksperta ds. innowacji i technologii, zakończenie wsparcia Microsoftu dla Windowsa XP nie przełożyło się na istotny spadek popularności tego systemu w Polsce.

Widać natomiast wyraźnie, że rynek mobilny to nadal ogromne wyzwanie dla firmy z Redmond.

Z Windowsa XP pochodzi obecnie co piąta odsłona w polskiej sieci. Podobnie było w kwietniu, a więc w momencie zakończenia oficjalnego wsparcia dla systemu. Różnica wynosi zaledwie 3 punkty procentowe, z 22 do 19 proc. Wydawałoby się, że dynamika spadku będzie znacznie wyższa. Przyczyn takiego stanu rzeczy można doszukiwać się w mniejszej ilości komunikatów w mediach zalecających zmianę systemu operacyjnego na nowszy

uważa Maciej Madziński.

Które Windowsy są obecnie najpopularniejsze w Polsce?

Wygrywa Windows 7, który jak pokazują dane firmy Gemius odpowiada za niemal 50 proc. ruchu w polskim Internecie

zauważa Madziński.

Windows 8 bardzo powoli wchodzi do naszych domów. W sumie z wersji 8 i 8.1 pochodzi 11,5 proc. ruchu internetowego. Przy czym z tej drugiej 5 proc., podczas gdy w kwietniu było to 3 proc. Specyfika polskiego rynku sprawia, że trudno o jednoznaczne prognozy, ale wygląda na to, że część użytkowników czeka na premierę Windowsa 9 i zmiany, jakie ma przynieść według zapowiedzi Microsoftu

zauważa ekspert z Akademii Leona Koźmińskiego.

A czy Microsoft jest znaczącym graczem na rynku mobile? Według danych firmy Gemius łączny udział systemów mobilnych Microsoftu w ruchu w Internecie w lipcu to niecałe 0,5 proc. O dziwo względem kwietnia 2014 roku odnotowano spadek niemal o połowę. Szczególnie ciekawe jest to, że największą stratę odnotował system Windows Phone 8 – w lipcu 2014 roku jedynie 0,12 proc. ruchu pochodziło z urządzeń opartych o tę wersję systemu.

Widać wyraźnie, że rynek mobilny to nadal ogromne wyzwanie dla Microsoftu

podsumowuje Madziński.

Zostaw odpowiedź