fbpx

Wizytówka firmy w Google Maps i nie tylko

Z mapami internetowymi jest jak z katalogami firm – wybór szeroki, nie sposób być wszędzie, a jeśli do tego trzeba zapłacić, to często lepiej jest wydać te pieniądze w inny, bardziej rozsądny sposób np na pizzę dla pracowników.

Tak było do czasu, kiedy Gemius pokazał w Megapanelu popularność wirtualnych map wśród polskich internautów.

 

Google, Zumi i Targeo to trzech murowanych kandydatów, na mapach których warto odnotować swoją obecność. Jak pokazują badania Gemiusa, przede wszystkim trzeba mocno ukłonić się Googlowi i Zumi.pl.

 

Dlaczego? Ponieważ według danych Gemiusa, Google Maps odwiedza 7.3 miliona polskich użytkowników internetu, zaś Zumi.pl 4.4 miliona użytkownikow. Trzecie Targeo odstaje z wynikiem 1.8 miliona dusz, ale o nadal wynik godny uwagi.

 

W przypadku Google chodzi o darmową usługę Google Miejsca, którą można wyposażyć w płatne opcje np zdjęcia wnętrz oraz bezpłatnie połączyć z kontem Google+.

 

Także w przypadku Zumi.pl można za darmo dodać uproszczoną wizytówkę firmy na mapie. Za dodatkową opłatą Grupa Onet, do której Zumi należy zaoferuje dodatkowe sposoby na promocję firmy wśród użytkowników mapy.

 

W przypadku Targeo wystarczy proste zgłoszenie informacji o braku firmy i już mamy szansę na odnotowanie nazwy firmy. Warto przy tym w tytule nazwy firmy zamieścić informacje czym się ona zajmuje np “RMS.pl – Hi-Fi Kino Domowe Akcesoria Audio-Video”.

 

Wbrew pozorom taka “kryptoreklama” jest korzystna także dla użytkowników, którzy często nie pamiętają nazw, ale wiedzą, że w określonym miejscu mogą odnaleźć firmę specjalizującą się w danej dziedzinie.

 

Zostaw odpowiedź