Chociaż informacja prasowa zlecona do rozesłania przez Benhauera w tytule twierdzi, że SALESmanago urósł o 280% to mamy tu niewątpliwie do czynienia z pewnym uproszczeniem.
Mianowicie, chodzi o właściciela SALESmanago, czyli rzeczonego wcześniej Benhauera.
Najnowsze dane od właściciela SALESmanago mówią, że wschodząca gwiazda polskiego automatic marketingu zdołała pozyskać w sumie już ponad 1000 klientów.
To czego możemy być pewni to fakty, o których mówi komunikat prasowy:
„W I kwartale 2014 roku firma Benhauer – operator systemu marketing automation SALESmanago – wygenerowała przychody w wysokości 1,2 mln zł, czyli o 280% więcej w stosunku do Q1 2013. Zysk netto wyniósł 300 tys. zł, co stanowi wzrost o 150% wobec tego samego okresu w ubiegłym roku. Liczba firm korzystających z SALESmanago wynosi już ponad 1000”
SALESmanago idzie dobrze, gdyż tylko w pierwszym kwartale 2014 roku pozyskało ponad 200 nowych klientów, w tym sklep internetowy Merlin.pl. Trzeba przyznać, że jest to informacja nieco zaskakująca, że przedstawiciele nawet tak dużych sklepów internetowych nie decydują się na rozwijanie własnych systemów marketing automation na bazie posiadanych CRM-ów.
Witam, to wcale nie jest zaskakujące, że firmy nie rozwijają własnych systemów tego typu, poważnym błędem było by robienie tego. Budowanie wartości firmy nie może polegać na rozdrabnianiu się i tworzeniu każdego potrzebnego narzędzia w własnym zakresie. Firmy po to nabywają zewnętrzne systemy CRM/MA/ERP aby skupić się na tym co jest filarem ich biznesu – utrzymanie i support takich rozwiązań kosztuje, z czasem coraz więcej, wymaga angażowania specjalistów. Polecam ciekawą macierz w tym artykule: http://iveybusinessjournal.com/topics/strategy/is-it-core-or-strategic-outsourcing-as-a-strategic-management-tool#.U3oAmS_9svE oraz kilka z brzegu artykułów: https://www.google.pl/search?q=build+vs+buy
To prawda. Pytanie dlaczego nie lepiej rozwijać już zakupionego CRMu pod kątem marketing automation? Im więcej dostawców rozwiązań tym gorsza integralność działań i systemów. Poza tym, SALESmanago także kosztuje.
CRM nie jest dobrą bazą wyjściową do systemów tego typu – przetwarzają one tak duże ilości danych, że muszą być budowane w oparciu o zupełnie inne technologie oraz działać na innych rozwiązaniach sprzętowych niż klasyczne OpenSource CRM – zakładam, że musi to być OpenSource aby go rozwijać in house. Duzi gracze na rynku CRM też raczej zdecydowali się na zakup platform Marketing Automation niż na rozbudowę ich CRM – z podobnych powodów.