woocommerce

WooCommerce przejęte przez Automattic. Olbrzymia transakcja w świecie WordPress

30 milionów dolarów – tyle według nieoficjalnych danych, Automattic zapłaciło za kupno WooThemes, twórców wtyczki WooCommerce, która cieszy się olbrzymią popularnością wśród e-sprzedawców opierających biznes na systemie WordPress. Transakcja wywołała wielkie poruszenie w branży. Nic dziwnego, ponieważ według statystyk trends.builtwith.com, WooCommerce używa 660 tysięcy e-sklepów. Dla porównania – Magento ma ok. 236 tysięcy użytkowników.

WordPress dostrzega siłę e-commerce

Matt Mullenweg, założyciel Automattic i właściciel platformy WordPress.com na swoim blogu wypowiada się z wielkim entuzjazmem o przejęciu WooCommerce, zapowiadając, że w najbliższych miesiącach możemy spodziewać się kolejnych elektryzujących wieści.

Na przestrzeni ostatnich lat, WooCommerce mocno wyróżnia się w swojej kategorii. Podobnie jak WordPress zgromadził szeroką społeczność wokół swojego oprogramowania, które spełnia potrzeby setek tysięcy osób z całego świata

– mówi Matt Mullenweg.

Przypominamy, że samodzielna wtyczka WooCommerce jest bezpłatna. Natomiast za liczne rozszerzenia trzeba płacić. Na przykład wdrożenie płatności PayPal czy PayU, to koszt 79 dolarów za licencję dla pojedynczej strony. Przedsiębiorcy korzystający z pluginu zastanawiają się nad przyszłością opłat etc. Niewykluczone, że kupujący wykorzysta potencjał zarówno WordPress.com, jak WooCommerce, tworząc platformę skierowaną do e-sprzedawców.

Z kolei przedstawiciele WooThemes przekonują, że licencja dla dotychczasowych użytkowników nie ulegnie zmianom. W długofalowej strategii Automattic od dawna jest mowa o uzyskaniu 51-procentowego udziału w rynku. Przejęcie zespołu WooThemes, to z pewnością ważny krok ku osiągnięciu zamierzonego celu. Tym bardziej, iż mówimy o największej transakcji w dziejach Automattic.

Kilka lat temu, podczas WordCamp ktoś zapytał mnie czy możemy sprawić, że utworzenie sklepu internetowego będzie tak łatwe, jak uruchomienie bloga. Pytanie spotkało się z dużym entuzjazmem publiczności, co wskazywało na potrzebę lepszej funkcjonalności e-commerce. Wówczas, to wykraczało poza możliwości Automattic. Teraz, po przejęciu WooCommerce sytuacja uległa zmianie

– zaznacza Matt Mullenweg.

Jedno jest pewne – warto bacznie śledzić poczynania Automattic.

1 komentarz

  1. Maciej Swoboda 28-05-2015

Zostaw odpowiedź