fbpx

WSJ: Facebookowi bliżej do telewizji niż Googla

Tak przekorną hipotezę stawia Tom Gara z Wall Street Journal. Podpiera się przy tym zdaniem Gene’a Munstera z banku inwestycyjnego Piper Jaffray.

Pracownik Wall Street Journal i bloger w technologicznym dziale Digits przytoczył wypowiedź zgodnie z którą istnieją badania, które dowodzą wielu podobieństw Facebooka i telewizji.

 

Przede wszystkim chodzi tu o powód korzystania z Facebooka i telewizji, czyli rozrywkę. Pracownik banku Piper Jaffray stwierdził, że korzystając z obu mediów ludzki mózg zachowuje się w podobny sposób.

 

Mowa tu o płytkim sposobie przetwarzania informacji podczas oglądania telewizji, co objawia się krótkim czasem koncentracji na treściach. Na zjawisko to uwagę zwrócił wiele dekad temu najsłynniejszy bodaj medioznawca, kanadyjski profesor literatury Marshall McLuhan – twórca pojęcia globalnej wioski.

 

Z wypowiedzi Gene’a Munstera można wywnioskować, że istnieją badania przeprowadzone na użytkownikach Facebooka, które potwierdzają podobny sposób pracy mózgu – oparty na płytkim przetwarzaniu i w konsekwencji krótkim czasie koncentracji na treściach przesyłanych przez medium.

 

Przytoczona wypowiedź nie pojawia się przypadkiem, ponieważ Facebook właśnie zapowiedział, że po udanym wprowadzeniu reklam mobilnych przymierza się do sprzedawania reklam video – taką elektryzującą informację podał do wiadomości Bloomberg.

 

Na początek Facebook chce rozpocząć emisję 15-sekundowych spotów – chociaż ta informacja obiegła już cały świat, to oficjalnie nikt jej nie potwierdza. Ceny będą także iście telewizyjne – od 1 do 2.5 miliona dolarów w zależności od zasięgu emisji danej reklamy.

 

Zostaw odpowiedź