fbpx

WSJ: Rzecz o tym, jak Japonia przegrała wojnę z Koreą.

Wall Street Journal opublikował inspirującą historię japońskich gigantów elektroniki konsumenckiej. Sony, Sharp i Panasonic to trzej przegrani ostatnich telewizyjnych wojen cenowych z Samsungiem oraz LG.

Chociaż wiele osób uważa Samsunga za zdecydowanego lidera innowacyjności na rynku telewizorów, to zarówno technologię LED jak i OLED wynalazło i wdrożyło do produkcji japońskie Sony. Co też stało się przyczyną klęski tego znakomitego japońskiego producenta telewizorów.

Dlaczego? Jak zauważył wysoko postawiony przedstawiciel Sony, Pan Tadashi Saito, koncern zapłacił potężne “frycowe” za opracowanie i wdrożenie technologii LED w 2008 roku, oraz OLED w roku… 2005. Co ciekawe podświetlanie krawędziowe zyskało nazwę LED dopiero, gdy skopiował je od Sony Samsung. Był to udany zabieg marketingowy, który pozwolił odróżnić LED od zwykłego LCD oraz wywindował Samsunga na sprzedażowe szczyty. A to tylko przykład tego jak wielkie nakłady Japończycy przeznaczali na rozwój technologii zaniedbując marketing oraz potrzeby samych konsumentów.

Wszystko to sprawiło, że Sony zmienia swoją strategię – chociaż w dalszym ciągu poświęca duże pieniądze na rozwój, to zdecydowało się pozostać nieco z tyłu i obserwować jakie ruchy poczyni konkurencja z Korei.

Zostaw odpowiedź