fbpx
Lidl i Biedronka w Internecie

Www Biedronka kontra www Lidl

O tym, że Biedronka wchodzi w Internet znudziło nam się już pisać. Jak na razie jedyną innowacją są bardzo ciekawe newslettery, które przekierowują na dobrze przygotowane landing page. Z Lidlem sprawa ma się podobnie, chociaż bez buńczucznych zapowiedzi o „wejściu w Internet”.

Co do jednego nie ma wątpliwości – chociaż obie marki są w tym samym segmencie dyskontów to stosują totalnie inne strategie i z pewnością po części mają odmiennych odbiorców. Czy podobnie jest w Internecie?

 

 

Chociaż w realu (zbieżność słów przypadkowa) to Biedronka jest królem dyskontów, to w Internecie rządzi Lidl, który co miesiąc zbiera 2.4 miliona użytkowników. Biedronka gromadzi zaś 1.6 miliona, z czego blisko połowa (47 procent) odwiedza także stronę Lidla. Stąd prosty wniosek, że wśród Internautów obie marki konkurują w sposób zdecydowanie większy niż w sprzedaży naziemnej.

 

Co ciekawe, Lidl zdecydowanie wygrywa przede wszystkim w dużych miastach. Zapewne wynika to z faktu, że Lidl jest obecny w dużych miastach, zaś Biedronka obsadza Polskę małomiasteczkową, a duże miasta przy okazji. Jakby na przekór tej tezie świadczą dane demograficzne odbiorców stron www obu gigantów handlu detalicznego. Lidl to w Internecie to siła 55 latków i osób starszych, zaś Biedronka przyciąga na swoją stronę głównie 25-34 latków. A powinno być zupełnie odwrotnie.

 

Na koniec trochę demografii płci. Tutaj oba sklepy wypadają zaskakująco podobnie. Lidl odwiedza 57, zaś Biedronkę 60 procent kobiet. Możemy być zatem pewni tylko jednego – w polskich domach to kobiety nadal w większym stopniu zajmują się robieniem codziennych zakupów.

 

2016_02_LidlBiedronka_v_2

 

Zostaw odpowiedź