fbpx

Gemius: wybuch popularności aplikacji w Polsce

Lipcowy raport Gemiusa TOP20 pokazuje, że zasięg aplikacji w Polsce rośnie jak na drożdżach.

Średni zasięg aplikacji w Polsce znacząco wzrósł – zapewne o kilkanaście procent rok do roku, gdy porównujemy lipiec 2019 do lipca 2018.

Rok temu, aby dostać się do TOP20 najpopularniejszych aplikacji w Polsce wystarczył zasięg na poziomie 6,7 procenta. Dzisiaj zestawienie otwiera aplikacja McDonald’s Polska z wynikiem, 10,79%, a więc ponad 1,5 razy większym!

McDonald’s jest też debiutantem w tym gronie. Podobnie jak niezwykle udana aplikacja Lidl Plus. Nie budzi tez zdziwienia popularności aplikacji AliExpress, która wylądowała aż na 13. Miejscu z zasięgiem dokładnie 16 procent.

Ponadto, największe zyski odnotowały aplikacje:

  • Google – z 61 do 74%
  • YouTube – z 60 do 71%
  • Mapy Google – z 49 do 62%
  • Messenger – z 41 na 54%
  • Facebook – z 30 do 48%
  • Gmail – z 28 do 52%
  • Dysk Google – z 31 do 47%
  • Zdjęcia Google – z 18 do 39%
  • WhatsApp – z 19 do 27%
  • Instagram – z 13 do 25%
  • Rossman – z 14 do 25%

 

Pomimo potężnych wzrostów nastąpiło sporo przetasowań – Gmail wyprzedził aplikację Facebooka, zaś WhatsApp spadł za aplikację Zdjęcia Google. Słabo poszło OLX, który nie zyskał nawet pełnego procenta zasięgu. Allegro z kolei zyskało skromne 2 procenty. Obie polskie aplikacje na tle konkurencji wypadły bardzo blado. To tez pokazuje, że Polacy nie chcą zbyt chętnie korzystać z aplikacji przy zakupach w Internecie. Wyjątkiem od tej reguły są Chińczycy spod znaku AliExpress.

statystyki gemius aplikacje

statystyki gemius aplikacje

statystyki gemius aplikacje

statystyki gemius aplikacje

Zostaw odpowiedź