fbpx

Samsung i Apple – duże pieniądze na małe wpadki

Samsung jak dotąd ma jedną receptę na sukces – stworzenie dobrego sprzętu, a następnie intensywna promocja. Ta strategia jest bardzo efektywna, jednak również sporo kosztuje. Firma w zeszłym roku wydała 401 milionów dolarów na reklamę w samym tylko USA. Natomiast jej największy konkurent – Apple – „zaledwie” 333 miliony.

Samsung pakuje wielkie pieniądze w reklamy, jednak jak pokazują ostatnie spoty, nie przekłada się to na ich jakość. Ostanie reklamy firmy, były mocno krytykowane.

Z drugiej strony fakt, że reklamy Samsunga są słabe nie znaczy, że zostaną zapomniane, wręcz przynoszą one nieoczekiwany sukces tworząc wokół siebie dyskusje, które generują zainteresowanie marką.

Przykładem kampanii Samsunga, która odtrąca od siebie klientów poddając w wątpliwość ich inteligencję jest promocyjny klip Galaxy S III.

 

Apple nie pozostaje w tyle. Jedna z reklam była tak zła, że została zdjęta już po pierwszym dniu emisji (choć firma nigdy tego nie potwierdziła).

 

Zostaw odpowiedź