fbpx
facebook mark zuckerberg portal społecznosciowy social media

Wymiary grafik na Facebooka w 2019

Jak sprawić, aby nasze posty na Facebooku prezentowały się dobrze na każdym urządzeniu?

Przede wszystkim należy prawidłowo dobrać format grafik. Poleganie na algorytmach Facebooka, które mają obrobić grafikę lub zdjęcie, tak aby było zdatne do publikacji, może skończyć się problemami. Szczególnie jeśli chcemy umieścić na grafice jakikolwiek tekst. Automatyczne kadrowanie może obciąć istotne informacje, zaś potężna kompresja znacząco obniży czytelność fontów. W końce słynny Edgerank nie przepuści grafiki z ilością tekstu większą niż 20 procent. Optymalnie zaś byłoby, aby maksymalnie 10 procent powierzchnii grafiki zawierało tekst.

Jeśli chodzi o reklamy to zestawienie wymiarów grafik wygląda następująco:

  • Kanwa 1200x628px – format dedykowany smartfonom w proporcji 9:16, zaś miniatura ma rozmiar 1200x628px
  • Polubienia strony – jeśli chcemy zachęcać w reklamach do polubienia strony zastosujmy rozmiar 1200x444px
  • Linkpost 1200x628px – jeśli celujemy głównie w desktop możemy przygotować kreację 1200x1200px
  • Pokaz slajdów – pliki hi-res czyli powyżej 1000px szerokości, format panorama 16:9
  • Karuzela – 1080x1080px – jeśli myślmy wyłącznie o smartfonach wystarczy 600x600px

 

W przypadku postów organicznych, wymiary jakie rekomenduje Facebook oraz agencje reklamowe, które zajmują się prowadzenie profili w social media wyglądają następująco:

  • Grafika nagłówka fanpage – 1920x730px
  • Logotyp – 720x720px – polecany dla smartfonów
  • Facebook stories – 900x1600px
  • Pionowy post – 640x960px
  • Kwadratowy post – 1200x1200px
  • Poziomy post – 1200x900px – polecany dla desktop
  • Wydarzenia (tło) – 1200x628px
  • Grupa (tło) – 1640x856px

 

 

Zostaw odpowiedź