fbpx

Wynagrodzenia menedżerów i specjalistów część 2 – raport Antal International

Antal International, międzynarodowy specjalista zajmujący się pozyskiwaniem specjalistów i menedżerów zaprezentował raport, który podsumowuje ubiegłoroczny rynek pracy najbardziej poszukiwanych pracowników w Polsce.

Mowa tu właśnie o menedżerach i specjalistach pracujących w rozmaitych branżach.

 

Badanie dotyczy wynagrodzeń oferowanych w procesach rekrutacyjnych na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie, a przy tym obejmuje osoby, które mają minimum 2-letnie doświadczenie oraz pracują w średnich i dużych firmach zarówno polskich, jak i międzynarodowych.

 

W części drugiej omówienia raportu prezentujemy wyniki zarobków oraz benefity na poszczególnych stanowiskach w handlu detalicznym oraz w branży IT.

 

W branży handlowej płace rozpoczynają się od 3.000zł brutto miesięcznie dla sprzedawcy zwanego też „sales representative”. Jakby owego stanowiska nie nazwać, nie sposób zarobić na nim więcej niż 7.000zł brutto miesięcznie. Ta sama kwota jest dolną granicą dla specjalisty ds marketingu, który maksymalnie może zarobić nawet 12.000 złotych brutto. Menedżer ds klientów kluczowych zarabia z kolei między 10 a 25 tysięcy złotych. W czubie stawki mamy menedżerów sprzedaży, marketingu oraz dyrektorów ds marketingu – wyniki poniżej.

 

 

Warto też zwrócić uwagę, że telefon, laptop i auto to standardowe benefity, jakie przysługują dobrym pracownikom. Prywatna opieka medyczna czy też karnet fitness to także żadne szczególne rozpieszczanie.

 

Przejdźmy do branży IT, gdzie królują bonusy oraz upada mit niesamowicie dobrze zarabiających informatyków. Otóż stawkę otwiera stanowisko junior web developera ze skromnym 2.300 brutto w miastach takich jak Łódź i Lublin. Lepiej jest w Warszawie, gdzie junior web developer może liczyć na minimum 3.500zł brutto ale to nadal bardzo skromny wynik. Gdy junior dorośnie może liczyć minimum na 4.000zł brutto poza Warszawą lub 6.000zł brutto w Warszawie.

 

Tak czy inaczej, lepiej od osób rozwijających projekt zarobią ci, którzy sprzedadzą go klientom – zerknijmy na wyniki poniżej. Opłaca się być dobrym handlowcem.  

 

2 komentarze

  1. ABC 04-04-2014
    • Andrzej Lemański 04-04-2014

Zostaw odpowiedź