fbpx

Wynik jakości Adwords – Google aktualizuje algorytm

W ostatnich dniach na oficjalnym blogu AdWords pojawiła się informacja o zmianach w wyniku jakości słów kluczowych. Warto wiedzieć, że o ile sama forma oceny doboru słów kluczowych nie zmieni się to sposób oceny zostanie poddany aktualizacji.

Zmiana jest globalna i właśnie teraz sukcesywnie trafia do kolejnych krajów, stąd powinniśmy bacznie obserwować kluczowe grupy reklam – zmiana wyniku jakości z pewnością przełoży się na zmianę stawek CPC.

 

Przy ocenie jakości słów kluczowych, według ludzi z Google, będą liczyły się właściwie tylko trzy czynniki:

– przewidywany współczynnik klikalności (CTR)
– trafność reklamy, czyli stopień powiązania reklamy ze słowem kluczowym
– opinia o stronie docelowej

 

Wszystkie te trzy elementy będą w znaczącym stopniu wpływały na cenę jaką zapłacimy za pojedyncze kliknięcie. Stąd dopracowanie ich pod kątem powszechnie znanych wymogów Google może przyczynić się zarówno do obniżenia kosztów obsługi kampanii AdWords, jak i znacznego poprawienia jej skuteczności.

 

Zostaw odpowiedź