fbpx

Wyniki finansowe. AB S.A. rośnie ponad rynek

Ponad 1 354 mln zł obrotów wypracowała w I kwartale 2013 roku, będącego jednocześnie trzecim kwartałem roku obrotowego 2012/13, Grupa AB. Oznacza to ponad
35-proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Skonsolidowany zysk EBITDA w raportowanym okresie wyniósł 15 129 mln, wobec 13 798 mln w pierwszym kwartale ubiegłego roku, co oznacza prawie 10-proc. wzrost r-d-r.

Po trzech kwartałach roku obrotowego 2012/13 AB S.A., czołowy dystrybutorów IT w Europie, odnotował ponad 4 124 mln zł przychodów. Dla porównania, analogiczny okres roku 2011/12 zakończył się sprzedażą na poziomie 3 374 mln zł, co oznacza 22-proc. wzrost r-d-r. Zysk netto po trzech kwartałach 2012/13 wyniósł ponad 32 mln zł.

W wyniku Grupy za I kwartał 2013 roku ujęte jest zdarzenie o charakterze jednorazowym na kwotę 1,9 mln zł. Ponadto, do dnia bilansowego nie została rozliczona kwota 2,6 mln zł dodatnich różnic kursowych – komentuje wyniku Grzegorz Ochędzan, Dyrektor Finansowy AB S.A. Te dwa zdarzenia spowodowały obniżenie wyniku, który bez ich uwzględnienia, byłby wyższy o 4,5 mln zł na poziomie zysku brutto, tj. 3,6 mln zł na poziomie zysku netto – dodaje Dyrektor Ochędzan.

Zachowanie równowagi między wzrostem udziałów rynkowych, a rentownością będzie dla nas priorytetem w najbliższym czasie – mówi Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A. Trwają prace nad programem działań ukierunkowanych na sukcesywne zwiększanie rentowności przy zachowaniu dużej dynamiki sprzedaży. Rozwijamy również marki własne – zapowiada Prezes Przybyło.

W ostatnim kwartale AB odnotowało znaczny wzrost obsługiwanych klientów o 18% r-d-r. W planach spółki jest dalsze poszerzanie bazy klienckiej poprzez rozwój nowych oraz większą penetrację obecnych kanałów dystrybucji.

Patrzymy na rynek z perspektywy nie tylko lokalnego, ale i regionalnego gracza. Wzrost sprzedaży na rynki zagraniczne w strukturze naszych przychodów ma na celu nie tylko zwiększenie przychodów, ale również sondowanie lokalnych rynków pod kątem potencjalnych akwizycji. – mówi Andrzej Przybyło, Prezes AB S.A.

AB uważnie obserwuje światowe trendy w rynku dystrybucji. Od kilku lat stopniowo rośnie znaczenie e-commerce w handlu, co przekłada się na nowe możliwości dla dystrybutorów. Obecność w Internecie, sprawne i w pełni zautomatyzowane zaplecze logistyczne oraz nowoczesny magazyn pozwala na zwiększenie sprzedaży przy zachowaniu niskich kosztów. W odpowiedzi na te zmiany, posiadamy gotowe rozwiązania dla naszych klientów i partnerów. Jesteśmy elastyczni i wprowadzamy innowacyjne rozwiązania dla biznesu, w tym np. na urządzenia mobilne – tłumaczy Patrycja Gawarecka, Dyrektor Sprzedaży w AB S.A. Wystartowaliśmy właśnie z nową platformą ABOnline, która pomoże nam nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale również pozytywnie wpłynie na naszą rentowność – dodaje.

Kolejnym z istotnych obszarów działalności spółki AB staje się outsourcing usług logistycznych dla klientów i partnerów firmy. Dostajemy od nich coraz częściej sygnały, że rośnie zapotrzebowanie na działania mające na celu ograniczenie kosztów oraz poprawę efektywności logistyki poprzez korzystanie z usług partnerów zewnętrznych – takich jak my – tłumaczy Andrzej Przybyło.

AB oferuje już pełną obsługę logistyczną – od konfekcjonowania towaru, poprzez awizację dostaw, przyjęcie i składowanie towaru, wysyłki do klienta końcowego, aż do obsługi reklamacji i zwrotów. Na wyróżnienie zasługują: zintegrowany system informatyczny obsługi logistycznej, pełna automatyka magazynowa oraz integracja z klientem.

Grupa AB to największy dystrybutorów IT i elektroniki użytkowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Notowana na warszawskiej GPW spółka prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 15 000 tysięcy partnerów handlowych. Obok ugruntowanej już pozycji na rynku sprzętu IT, Grupa AB z sukcesem prowadzi dystrybucję elektroniki użytkowej i produktów związanych z telefonią komórkową, poszerzając portfel produktów i poprawiając zyskowność działalności w związku z wykorzystaniem efektu skali.

Zostaw odpowiedź