fbpx
allegro-logo

Wyniki finansowe Allegro – dwa razy większy zysk rok do roku

Trzeba przyznać, że podwyżki, którymi Allegro śrubuje swoich partnerów biznesowych nie idą na marne. Widać je dokumentnie w księgach finansowych.

Ubiegły rok w wykonaniu Allegro przedstawia się następująco:

  • Opłaty transakcyjne 1,69 mld złotych – rok wcześniej 1,31 mld złotych
  • Subskrypcje 6,2 mln złotych – rok wcześniej 0zł
  • Usługi reklamowe 128 mln złotych – wzrost ze 101 milionów złotych
  • Sprzedaż towarów 62 mln złotych – jest to wynik gorszy o blisko 90mln niż w 2017 roku
  • Pozostałe przychody 30 mln złotych – o 6 mln mniej niż rok wcześniej
  • Suma przychodów netto: 1,76 mld złotych w stosunku do 1,26 mld złotych

Ponadto, na koniec roku firma posiadała na kontach blisko 700 milionów złotych w gotówce co oznacza, że blisko potroiła w ciągu roku swój stan posiadania. Firma spłaca także pożyczkę w kwocie 4,1 miliarda złotych, co oznacza, że jest zadłużona na kwotę większą niż jej roczne obroty i wielokrotnie większą niż jej roczny zysk. Roczny koszt obsługi to ponad 200 milionów złotych.

W kwestii kosztów operacyjnych jest bardzo dobrze – Allegro wydało 732 mln złotych, z czego najwięcej bo 221 mln na pracowników i niewiele mniej bo 212,5 mln na marketing. Allegro bardzo dobrze radzi sobie z kosztami IT, które wyniosły 40 milionów złotych i nie jest to takie oczywiste, gdyż IT często zjada znaczną część zysków firm operujących w Internecie.

W końcu zysk netto wynosi wcale nie takie skromne 230 milionów złotych. Jest on dwa razy wyższy w stosunku do zysku z ubiegłego roku, przy czym dochody wzrosły „tylko” o 23 procenty. Jeśli więc zastanawiacie się jakim cudem polskie e-commerce rośnie, a Wy nie – oto jest odpowiedź podsumowująca dynamikę polskiego rynku handlu internetowego.

Zostaw odpowiedź