fbpx

Wyniki grupy MCI w III kwartale 2012

Wypracowanie przez MCI 31,8 mln zł zysku netto było możliwe dzięki wzrostowi wartości certyfikatów funduszu MCI.TechVentures. Wzrost ten został osiągnięty wskutek rozpoznania w wynikach rekordowego zysku na sprzedaży Mall.cz oraz dzięki wzrostowi wartości inwestycji w spółki portfelowe Invia.cz, Geewa, Morele (za sprawą ich bardzo dobrych wyników operacyjnych). O dobrych wynikach Grupy zdecydowały również pozytywne wyniki firmy zarządzającej aktywami.

MCI wykorzystuje potencjał szybko rozwijających się rynków e-commerce w regionie CEE i innych krajach Europy. Tylko w III kwartale br. fundusz dokonał w tym obszarze trzech istotnych inwestycji. Nabywając mniejszościowy pakiet udziałów w KupiVIP.ru, pionierze i liderze e-commerce w Rosji, MCI dołączyło do grupy renomowanych i doświadczonych inwestorów, którzy planują skorzystać z potencjału wzrostu rynku e-fashion w Rosji. Silnie rozwinięte zaplecze logistyczne i doskonała infrastruktura systemowa poparta doświadczeniem i znajomością rynku założyciela spółki sprawia, że KupiVIP.ru jest dobrze przygotowana do ekspansji i skokowego wzrostu działalności w obszarze e-fashion.

Drugą inwestycją MCI z obszaru e-commerce jest 21Diamonds, prężnie rozwijający się niemiecki e-sklep sprzedający biżuterię, operujący w prawie całej Europie Zachodniej i Centralnej, a także posiadający biura na takich rynkach jak Indie czy Brazylia. Rynek sprzedaży biżuterii szacowany jest globalnie na 130 mld USD rocznie, a penetracja e-sklepów jest obecnie stosunkowo mała (3%). To ogromna szansa dla 21 Diamonds.  Szacuje się, że wartość rynku sprzedaży internetowej biżuterii sięgnie do 2015 r. 10 mld EUR wzrastając do 10% udziału w obrocie tej branży. Zastrzyk gotówki w kwocie 5 mln EUR – w ramach drugiej rundy finansowania, w której uczestniczy MCI – pozwoli 21Diamonds rozszerzyć portfolio, zbudować świadomość marki i wesprzeć marketing, aby stać się znaczącym graczem na tym rynku. Za sprawą kadry menedżerskiej doświadczonej w e-commerce i doradztwie strategicznym, spółka ma szansę w krótkim czasie wielokrotnie zwiększyć skalę działalności i skorzystać na wysokich marżach notowanych w tej branży.

 

Trzecią inwestycją MCI w III kwartale br. jest mojebiuro.pl – wiodący dostawca oprogramowania i narzędzi do prowadzenia księgowości ”w chmurze”. Inwestycja w wysokości 5 mln PLN pochodzi z funduszu HelixVentures współtworzonego przez KFK i przeznaczona zostanie na wsparcie marketingu, rozwój kanałów dystrybucji i wzmocnienie zespołu ekspertów. Dotychczas mojebiuro.pl zdobyło zaufanie wielu klientów MŚP, co pozwoliło jej wypracować dobre wyniki finansowe. Spółka współpracuje m.in. z takimi znanymi instytucjami jak Alior Bank, oferując w ramach usługi Wirtualne Biuro klientom banku dostęp do aplikacji wspomagających zarządzanie firmą.

 

Rekordowa kwota wyjść z inwestycji – 177 mln zł

W ciągu III kwartałów MCI zrealizowała największą w swojej historii transakcję wyjścia, sprzedając swoje udziały w Mall.cz, liderze rynku e-commerce w regionie CEE. Wpływy MCI z tytułu sprzedaży udziałów w Mall.cz do Grupy Naspers to ponad 38 mln EUR. W czerwcu 2012 r. MCI otrzymała 90% tej kwoty, a pozostała część została przelana 5 listopada 2012 roku.

W 2012 roku dokonano także sprzedaży pakietu większościowego w spółce Nexto sp. z o.o  do  Grupy Ruch S.A. oraz MCI zainkasowała prawie 13 mln zł dywidendy wypłaconej z zysków 2011 roku przez ABC Data S.A.

 

Zostaw odpowiedź