fbpx

Wyszukiwanie płatne generuje więcej konwersji od organicznego

Tak zaskakujący wniosek wynika z badania przeprowadzonego przez MarketLive, które wspiera największe marki w e-commerce.

Wyniki są interesujące, ponieważ badanie przeprowadzono na ponad 200 stronach e-commerce, których sumaryczny roczny obrót przekracza 1.5 miliarda dolarów. Dane zaś zebrano za pierwsze 6 miesięcy 2013 roku.

 

Wyniki poniższego wykresu są dla polskiego rynku e-commerce raczej zaskakujące. Przywykliśmy do wyższej skuteczności wyników organicznych. Jeśli jednak wziąć pod uwagę rosnącą w olbrzymim tempie popularność Google Shopping i wynikające stąd skuteczne ograniczanie ilości wyświetlanych wyników organicznych to dane od MarketLive mają sens.

 


Jak widać rok do roku skuteczność płatnego wyszukiwania wzrosła o potężne 35%. Co więcej, lepiej wypadł nawet koszyk zakupowy – raptem o 3 dolary, ale jednak lepiej.

 

Zanim jednak ktoś poczułby ochotę zainwestować cały budżet w wyszukiwanie płatne warto zauważyć, że MarketLive raczej podał do wiadomości skuteczność własnych działań marketingowych jakie podjął dla swoich klientów niż uniwersalny dowód na przewagę płatnych reklam w wyszukiwarkach.

 

Zostaw odpowiedź