fbpx
allegro, e-commerce

Wywiad z kierownikiem projektów edukacyjnych w Grupie Allegro

Akademia Allegro jest jednym z głównych partnerów naszego czasopisma. By przybliżyć działalność Akademii, zaprosiliśmy do rozmowy Tomasza Mizerkę, który w Grupie Allegro kieruje działem odpowiedzialnym za edukację użytkowników serwisu w sferze e-commerce.

Dlaczego powstała Akademia Allegro?

Powstanie Akademii Allegro sięga swymi korzeniami do jednego ze Spotkań Grupy Allegro ponad 3 lata temu. Postanowiliśmy wtedy zaproponować użytkownikom serwisu Allegro szkolenia z zakresu e-commerce. Nasze wykłady i warsztaty okazały się dużym sukcesem i ośmieliły nas do podjęcia działań edukacyjnych na szerszą skalę. Wkrótce stworzyliśmy projekt szkoleniowy Akademia Biznesu Internetowego (trwa do dzisiaj). Pozytywne przyjęcie ABI zmotywowało nas jeszcze bardziej. Przyszła pora na ABI dla Seniorów, na szkolenia dla branży turystycznej i w końcu na największy projekt: Edukacyjne Spotkania Allegro.

 

Wiedzieliśmy, że nie jest to koniec i będziemy rozwijać się dalej. Naturalnym krokiem była konieczność stworzenia rozpoznawalnej marki produktów edukacyjnych Grupy Allegro. Rozproszenie naszej działalności pod rożnymi podstronami, różnymi logotypami i markami nie mogło trwać dłużej. W związku z tym w 2010 roku stwierdziliśmy, że musimy stworzyć jedno centralne miejsce związane z projektami edukacyjnymi Grupy Allegro.

 

W październiku 2010 roku uruchomiliśmy Akademię Allegro. W ten sposób użytkownicy serwisów Grupy Allegro (i nie tylko) mogą w prosty sposób wybrać przystosowane do ich potrzeb szkolenie.

 

Jakie szkolenia oferuje Akademia?

 

Nasze działania skupiają się tak naprawdę na trzech głównych członach. Oczywiście cały czas najważniejsze, najbardziej pracochłonne, ale też najbardziej skuteczne są szkolenia offlinowe. Bezpośredni kontakt naszych wykładowców z uczestnikami warsztatów pozwala na osiągnięcie najlepszych wyników. Możliwość dopytania, porozmawiania twarzą w twarz, również podczas przerw i rozmów kuluarowych, jest bezcenną wartością dla sprzedających. Cieszy nas bardzo dobra ocena jakości tych szkoleń i ciągłe pytania w stylu: kiedy znowu będziecie w naszym mieście? – to zdecydowanie najlepsza nagroda za trud włożony w organizację spotkań.

 

Kolejnym ważnym członem są dla nas szkolenia online. W tej chwili na stronie Akademii Allegro dostępne jest kilkanaście kursów e-learningowych, co ważne, dostępnych bez żadnych opłat dla każdego. Tematyka tych szkoleń jest dosyć rozległa, dlatego zarówno zaawansowani, jak i początkujący sprzedający powinni znaleźć coś dla siebie. Kurs e-learningowy umożliwia sprawdzenie zdobytej wiedzy poprzez udział w teście. Cały czas rozwijamy tę część naszej działalności i wkrótce na stronie Akademii pojawią się nowe kursy. Zależnie od potrzeb organizujemy również szkolenia wideo. Współpracujemy z serwisem decommerce.pl – każdy uczestnik szkolenia Edukacyjne Spotkanie Allegro otrzymuje kod na dostęp do szkoleń wideo w serwisie oraz kod na audyt swojej aukcji.

 

Ostatnim filarem naszej działalności jest współpraca z najlepszymi wykładowcami serwisu Allegro, którzy otrzymali od nas specjalny Certyfikat Allegro. Informujemy o szkoleniach przez nich prowadzonych na terenie całego kraju (i nie tylko, ostatnio byliśmy obecni w Londynie). Uczestnictwo w szkoleniach prowadzonych przez Certyfikowanych Wykładowców gwarantuje wysoki poziom merytoryczny szkolenia, nawet jeżeli bezpośrednim organizatorem nie jest Grupa Allegro.

 

Wspomniałeś o kodach na szkolenia wideo i audytach na aukcje. Czy uczestnicy szkoleń otrzymują jeszcze jakieś dodatkowe korzyści?

 

Największą korzyścią zawsze będzie przekazana wiedza, ale oczywiście staramy się maksymalnie uatrakcyjnić naszą ofertę. Pomijam już tutaj kwestię finansową, bo opłaty za szkolenia dla użytkowników serwisów Grupy Allegro są raczej symboliczne w porównaniu do cen rynkowych podobnych szkoleń. Jak już wspomniałem, uczestnicy ESA otrzymują kod na przeprowadzenie audytu aukcji i dostęp do szkoleń wideo. W najbliższym czasie bonus ten będzie dostępny również dla uczestników innych naszych szkoleń.

 

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje co miesiąc newsletter. Chciałbym podkreślić, że nie jest to forma reklamy – newsletter zawiera szereg artykułów przydatnych e-biznesmenom. Przygotowany raz na kwartał, przez specjalistów współpracujących z Akademią Allegro, stanowi swoistą pigułkę wiedzy i najważniejszych trendów w e-commerce.

W zasadzie na każdym szkoleniu zapewniamy uczestnikom catering – rzecz, jak wiemy z naszego doświadczenia, nie bez znaczenia.

 

Na koniec jednak jeszcze raz podkreślę, najważniejsza jest profesjonalna i praktyczna wiedza, jaką otrzymują uczestnicy naszych szkoleń.

 

Kim są wykładowcy współpracujący z Akademią Allegro?

 

To bez wątpienia jedni z najlepszych specjalistów w zakresie e-commerce w naszym kraju, ściśle przez nas wyselekcjonowani. Ich główną zaletą jest to, że w większości są to praktycy, właściciele sklepów internetowych, doświadczeni sprzedawcy na Allegro, specjaliści w swoich branżach. Ważne jest również, że przy wyborze wykładowców kierujemy się nie tylko ich wiedzą merytoryczną i praktyką, ale również umiejętnościami przekazywania wiedzy oraz otwartością na uczestników szkoleń. To dlatego po każdym wykładzie czy warsztacie nasi wykładowcy oblegani są przez uczestników; rozmowy trwają czasem bardzo długo, szczególnie jeżeli w szkoleniu przewidziany jest czas na rozmowy kuluarowe.

 

Jakie plany?

 

Rozwijać się, rozwijać i jeszcze raz rozwijać. Nasza aktualna oferta szkoleniowa dostępna jest zawsze na stronie akademia.allegro.pl. Jeżeli ktoś nie chce przeglądać całej oferty szkoleniowej, wystarczy, że będzie śledził newsy i nasz profil na Facebooku (facebook.com/AkademiaAllegro). Cały czas działamy w różnych regionach Polski, dlatego każdy może znaleźć coś w swoich okolicach.

 

Oczywiście nie jesteśmy w stanie być w każdym miejscu, ale myślę, że jeżeli ktoś poważnie podchodzi do swego biznesu, to dojazd 50-100 kilometrów na szkolenie nie stanowi problemu. Pamiętajmy o najważniejszym: inwestowanie w siebie, rozwijanie swoich umiejętności i poszerzanie swojej wiedzy zawsze się nam zwróci. Trudno w tej chwili znaleźć branżę, w której nie będziemy mieć konkurencji; jeżeli chcemy nie tylko przetrwać, ale po prostu zarabiać w e-commercie, musimy cały czas się rozwijać i reagować na rynkowe zmiany.

 

Słowo podsumowania?

 

Ze swojej strony oraz ze strony całego zespołu odpowiedzialnego za przygotowanie projektów Akademii Allegro mogę powiedzieć jedno: życzymy wszystkim uczestnikom naszych szkoleń, by nie tylko sprzedawali, ale przede wszystkim, by zarabiali. Sukces to ciężka praca i rozwój, bez których szybko znikniemy wśród konkurencji. Pamiętajmy, że wybić się można, wystarczy tylko wiedzieć jak – i tego właśnie można się nauczyć na szkoleniach Akademii Allegro. Zapraszam!

 

Zostaw odpowiedź