fbpx

Wzrost wydatków na reklamę online w Polsce w pierwszym kwartale 2013 roku

Infografika IAB/PWC przynosi garść dobrych wiadomości w kryzysowych czasach. Nie wszyscy stoją w miejscu, szczególnie w reklamie. Na przykład internet urósł rok do roku o blisko 10%.

Kwartalne obroty polskiego rynku reklamowego wyniosły blisko 550 milionów złotych. Innymi słowy, pół miliarda za nami. Kto i gdzie wydał najwięcej?

 

W Internecie rządzi branża motoryzacyjna, która wydała prawie 100 milionów złotych tylko w jednym kwartale. Zaraz za nią z 15% udziałem jest branża finansowa, a potem daleko nic i na trzecim miejscu handel z 9%.

 

Najdynamiczniej wydawali przedstawiciele chemii gospodarczej +150%, odzieży +68% oraz komputerów i audio-video +44% (dziwne to ostatnie połączenie).

 

W kwestii form reklamowych nie ma większych zmian: dominuje display, który urósł z 39 do 41%. SEM utrzymał swoje 36% i drugą pozycję, zaś ogłoszenia straciły z 17 do 16%. E-mail utrzymał swoją czwartą lokatę z wynikiem 6%.

 

Z ciekawostek, reklama behawioralna to raptem 0.3% całości. Podobnie blado wypadł mobile z 1.0%. Przyzwoicie za to social media z 4.3%.

 

Zostaw odpowiedź