fbpx

Yandex bliżej e-commerce

Gigant wyszukiwarkowy, który nie pozwolił skolonizować Google rosyjskiego rynku, poinformował o poczynieniu inwestycji w spółkę MultiShip, specjalizującą się w dostarczaniu usług logistycznych dla sklepów online.

O sprawie poinformował Reuters.

Na obecnym etapie, największa wyszukiwarka Rosji – Yandex większość swoich dochodów generuje z reklam tekstowych. Niemniej jednak po stronie kierownictwa serwisu widoczne są starania mające na celu rozwój innych usług, np. porównywanie ofert e-sklepów w ramach serwisu Yandex.Market.

Przedwczoraj Yandex poinformował powiedział, że zapłacił 1 mln dolarów za platformę, ułatwiającą rosyjskim e-sprzedawcom wysyłkę towarów do klientów. Przejęta spółka MultiShip pełni funkcję brokera kurierskiego, łącząc firmy kurierskie z właścicielami internetowych sklepów.

Yandex zobowiązał się, że zainwestuję w przejętą spółkę kilka milionów dolarów i rozbuduje bazę klientów. Programiści spółki dołączą do zespołu Yandex.

MultiShip współpracuje obecnie z ponad 300 sklepami internetowymi, pomagając zorganizować dostawę do ponad 40.000 miast i miasteczek. Yandex.Market posiada w swojej bazie ponad 14.000 sklepów internetowych, a miesięczna liczba internautów odwiedzających stronę wynosi ponad 18 mln osób.

Yandex zapowiedział, że wraz z nabyciem Multiship użytkownicy Yandex.Market będą mogli wybrać produkty ze sklepów internetowych w innych regionach.

Warto podkreślić, że logistyka jest głównym utrudnieniem w rozwoju rynku e-commerce w Rosji i tylko duże sklepy internetowe są w stanie ponosić koszty opracowywania i utrzymywania własnych systemów logistycznych.

Zostaw odpowiedź