fbpx

YouTube tworzy Program Partnerski dla reklamodawców

Strategia YouTube staje się coraz ciekawsza. Wydawało się, że po wprowadzeniu wymagrodzenia dla najlepszych twórców i płatnych kanałów ludzie z Google’a będą obserwować rozwój wydarzeń z założonymi rękoma.

Ale nic z tych rzeczy, teraz przycisną do muru samych reklamodawców. Dziś sypnąć gotówką to za mało – trzeba tworzyć treść, i to maksymalnej jakości.

 

Okazja do prezentacji była idealna – całość zorganizowano podczas rozdania tegorocznych Lwów reklamowych w Cannes. Program Partnerski udostępni reklamodawcom narzędzia używane do produkcji przez profesjonalnych wydawców, których finansowo wspiera YouTube.

 

Na pierwszy ogień zaproszenia otrzymały American Express, General Eletric, Johnson & Johnson oraz PepsiCo. Ilość brandów, które będą bawiły się profesjonalnych wydawców telewizyjnych jest mocno ograniczona. YouTube chce dopuścić do gry co najwyżej 100 marek do końca 2014 roku.

 

Koncepcja YouTube zmierza w mocno zaskakującym kierunku. Wygląda na to, że marki zamiast kupować przestrzeń reklamową powinny skupić się na konkurowaniu z dotychczasowymi reklamobiorcami. Brzmi szaleńczo, ale może taka własnie sytuacja będzie działała na korzyść samego YouTube? W końcu konkuruje kontent, nieważne kto za nim stoi.

2 komentarze

  1. StudentWay.pl 22-06-2013
  2. Andrzej Lemański 22-06-2013

Zostaw odpowiedź