fbpx
google plus i you tube

Z Google+ pożegnał się Vic Gundotra – jego szef. Co dalej z serwisem?

Społecznościówce Google nigdy nie udało zbliżyć do wyników, osiąganych przez Facebooka czy Twittera. Wygląda na to, że szefostwo giganta pogodziło się z tym stanem rzeczy i postanowiło nie forsować używania Google+ za wszelką cenę…

Szef Google+ był pracownikiem Google od ośmiu lat. Wcześniej przez 15 lat pracował dla koncernu Microsoft, gdzie zajmował się produktami mobilnymi. O decyzji Vica Gundotry poinformowały między innymi serwisy TechCrunch i re/code. Według nieoficjalnych doniesień między kierownikiem projektu Google+ a ścisłym kierownictwem wyszykiwarkowego kolosa doszło w ostatnim czasie do sporej różnicy zdań, która jak się okazało, była nie do pogodzenia.

Vic Gundotra

Amerykańskie media snują domysły, że zarzewiem konfliktu mogła być forsowana na siłę integracja Google+ z innymi usługami ekosystemu Google takimi jak Gmail czy YouTube. Skutki takiej polityki okazały się być dla koncernu dość zgubne. Użytkownicy YouTube’a, którzy chcieli skomentować materiał wideo, zamieszczony w serwisie zostali przez Google de facto przymuszeni  do założenia konta w ich społecznościówce. Takie działanie Google spotkało się z bardzo dużym niezadowoleniem internautów.

Bunt użytkowników YouTube w związku z przymusową integracją z Google+

W związku z odejściem V. Gundotry, rzecznik firmy poinformował, że ta decyzja “nie ma wpływu na strategię Google+ i utalentowany zespół, który będzie kontynuował rozwój serwisu“. Niemniej jednak z informacji do jakich dotarły zachodnie serwisy wynika, że spora część zespołu, którym kierował zostanie przeniesiona do działu, zajmującego się rozwojem Androida.

TechCrunch poinformował ponadto, że Google+ przestanie być produktem, a stanie się platformą, tym samym kończąc rywalizację z Facebookiem i Twitterem.

Czy to słuszna decyzja? Cóż, zamiast słowa komentarza wystarczy przytoczyć ostatnie statystyki, obrazujące liczbę aktywnych użytkowników w poszczególnych serwisach:

  • Facebook – 1,3 mld
  • Twitter – 241 milionów
  • Google+ – 7 mln

Zostaw odpowiedź