fbpx
aliexpress

Zaczęło się: AliExpress otwiera się na sprzedawców z Europy

AliExpress otwiera swoje podwoje dla sprzedawców z wybranych krajów Europy!

O europejskich inwestycjach Jacka Ma z AliBaby pisaliśmy już wielokrotnie. Zawiązanie sojuszu z operatorami płatności (w tym PayU i Przelewy24) i operatorami logistycznymi (w tym Pocztą Polską), potem wprowadzenie własnego systemu płatności, otwieranie europejskich biur, to wszystko była przymiarka do czegoś więcej. Teraz już wiadomo.

AliExpress nie chce być tylko bliżej europejskich konsumentów, ale także bliżej europejskich sprzedawców. Na początek do jednego z największych marketplace’ów świata mogą dołączyć sklepy internetowe z:

  • Hiszpanii
  • Włoch
  • Turcji
  • Rosji

 

Już teraz AliExpress jest zasadniczo globalną platformą – oferuje sprzedaż do 150 krajów na świecie. Przede wszystkim są to kraje azjatyckie i tutaj też powinna skupiać się uwaga europejskich sprzedawców. Chiny są gigantycznym rynkiem, niezwykle chłonnym na oryginalne europejskie dobra.

Tym samym najciekawszą ofertę AliExpress może mieć dla europejskich rękodzielników, drobnych producentów lokalnych  lub producentów towarów premium.

 

O europejskich planach Alibaby pisaliśmy tutaj:

Osłabione Zalando będące w rękach inwestorów finansowych może stać się obiektem wrogiego przejęcia ze strony AliBaby.

https://mensis.pl/alibaba-mysli-o-kupieniu-zalando/

 

Jak donosi Gazeta Wyborcza, istnieje realna możliwość, że Alibaba zdecyduje się zbudować w Polsce magazyny obsługujące zamówienia Aliexpress na Europę.

https://mensis.pl/gazeta-wyborcza-alibaba-wybuduje-centrum-logistyczne-polsce/

Zostaw odpowiedź