fbpx

Zakupy grupowe prysły jak mydlana bańka – wyniki Megapanelu za miesiąc październik 2012.

Badania miesięcznego zasięgu wśród największych graczy e-commerce w Polsce pokazują interesujące trendy, które stopniowo zachodzą na naszym rodzimym rynku.

Gdy zestawimy ze sobą wyniki Megapanelu z października 2011 i października 2012 wyraźnie widać spadek zainteresowania zakupami grupowymi.

Rok temu drugie miejsce wśród witryn e-commerce przypadło groupon.pl z zasięgiem blisko 3.5 miliona osób. W tym roku Grupa Groupon może pochwalić się zasięgiem aż o 1.3 miliona mniejszym! TO zepchnęło giganta zakupowego na trzecie miejsce w zestawieniu.

Straty te wykorzystał nokaut.pl, który zwiększył zasięg z 2.6 miliona użytkowników do lekko ponad 3 milionów.

Potężny spadek zanotował cititeam.pl – rok temu notowany jako czwarty z wynikiem blisko 2.2 miliona, w tym roku wylądował na 18 miejscu z wynikiem 810 tys unikalnych odwiedzających.

Szalony awans zanotował za to sklep euro.com.pl – z 12 na 6 miejsce – to wszystko dzięki poprawie wyników odwiedzin z 1.1 miliona do równych 1.6 miliona.

Z pierwszej 20-stki wypadł gruper.pl – rok temu z notowaniami na poziomie blisko 1.6 miliona odwiedzających. Dziś – bliżej nie wiadomo.

Wśród potężnie zyskujących pojawił się także zupełnie nowy gracz w tym gronie – zlotewyprzedaze.pl, który z wynikiem blisko 1.7 miliona wskoczył na 5 miejsce. Niemniej dobrze rokuje sklep internetowy zalando.pl z 14 wynikiem i milionem użytkowników. Zaskoczeniem jest wejście do pierwszej 20-stki grupy Amazon z przedostatnim 19-stym wynikiem.

Wśród październikowej 20-stki jest też pewniak do wypadnięcia – na 16 miejscu słynny sklep internetowy 66procent.pl.

Pełny raport można pobrać stąd:
http://www.gemius.pl/pl/aktualnosci/2012-11-30/02

4 komentarze

  1. Tomasz 06-12-2012
  2. Lachrym 06-12-2012
  3. radek 06-12-2012
  4. Skąpy 06-12-2012

Zostaw odpowiedź