fbpx

Zalando chce używać opakowań wielokrotnego użytku

Niemcy nie ustają w staraniach na rzecz ograniczania kosztów – środowiskowych i biznesowych.

Chociaż już dziś Zalando używa opakowań, które są idealnie przystosowane do zwrotu towarów, to teraz chce pójść krok dalej i wysyłać w nich towar ponownie. Póki co cała koncepcja będzie miała swój testowy wymiar pilotażowy, ale wiele podjętych już działań wskazuje na to, że największy europejski sprzedawca modowy ma poważne plany dotyczące prowadzenia zrównoważonej gospodarki i konsekwentnie je wdraża.

Oczywiście, za każdą decyzją dotyczącą ochrony środowiska stoją względy biznesowe i wizerunkowe, jak to w korporacji. Decydenci Zalando powołują się na badania według których aż 75 procent europejskich konsumentów podejmuje decyzje zakupowe ze świadomością tego, jak wpłyną one na środowisko. Innymi słowy, wolą kupować w firmach, które prowadzą odpowiedzialną gospodarkę oszczędzającą zasoby naturalne.

Póki co, Zalando nie poinformowało, które kraje w Europie zostaną objęte programem pilotażowym. Wiadomo jednak, że Niemcy mocno szukają oszczędności po nieudanym roku 2018. Wyniki finansowe Zalando popsuły gigantyczne rabaty, polityka darmowych wysyłek dla dowolnej kwoty, i w końcu masowe zwroty generowane przez rozpieszczonych niezwykle konkurencyjnym rynkiem klientów.

Ponadto Zalando konsekwentnie wyłącza darmową dostawę w kolejnych krajach – tym razem w czterech krajach północnej Europy. Pod nóż poszła darmowa wysyłka w Danii, Norwegii, Szwecji i Finlandii. Zalando nie wychodzi na swoje i nie ma zamiaru dłużej fundować klientom wszystkiego za darmo. Chce zatrzymać przy sobie wyłącznie użytkowników, którzy kupują dużo.

Dlatego wszystkie zamówienia poniżej 25 euro zostaną obciążone dodatkowymi opłatami za transport.

Zalando kończy darmową dostawę w Skandynawii. Polska następna?

 

Zostaw odpowiedź