fbpx

Zalando nie chce być gorsze od Alibaby – idzie na giełdę!

Niemiecki sklep internetowy zamierza rozpocząć sprzedaż swoich akcji na początku października tego roku.

Jak informują Wirtualnemedia, Zalando zamierza pozyskać z giełdowego debiutu ponad 630 mln euro.

Tym samym, wejście tego sklepu internetowego na berlińską giełdę, będzie największym debiutem na niemieckiej giełdzie od czasu wejścia na parkiet Deutsche Telekom. Według szacunków analityków jedna akcja będzie kosztowała od 18 do 22,5 euro.

Sprzedaż akcji ma wystartować na początku października br. Pozyskane z debiutu środki finansowe zamierza wykorzystać na nowe inwestycje.

Gigant zza Odry zdradza, że zależy mu na wprowadzeniu do obrotu nowych kategorii produktów dla kobiet (odzież sportowa, stroje kąpielowe, bielizna) oraz akwizycje firm (przede wszystkim z branży nowych technologii).

Nie ulega zatem wątpliwości, że odzieżowy kolos nie zamierza osiąść na laurach i ma w planach dynamiczny rozwój.

Przypomnijmy, że Zalando został założony w 2008 roku. Oferowany przez sklep asortyment to w głównej mierze obuwie i odzież. Oprócz rodzimego, niemieckiego rynku, sklep prowadzi swoje lokalne serwisy także w Austrii, Francji, Włoszech, Holandii, Szwajcarii, Danii, Finlandii i Norwegii, a od 2012 roku także w Polsce. Wartość firmy ocenia się w chwili obecnej  na około 6 mld euro.

 

Zostaw odpowiedź