fbpx

Zalando: obroty +50%, do 1.8 miliarda euro

Tylko w ubiegłym roku sprzedaż netto wzrosła o 600 milionów euro – podaje na swojej oficjalnej stronie internetowej sklep obuwniczy Zalando. Dynamika wzrostu obrotów sięgnęła 50%!

Tylko w czwartym kwartale 2013 roku Zalando odwiedziło 300 milionów osób, co pozwoliło Niemcom objąć fotel europejskiego lidera w internetowej branży odzieży i obuwia.

 

Chociaż Zalando najmocniej znane jest ze sprzedaży obuwia, to w 2013 roku po raz pierwszy sprzedało więcej odzieży niż swojego klasycznego asortymentu. Na wzrost obrotów miał także wpływ znaczący wzrost ilość aktywnych klientów (kupujących w ciągu ostatnich 12 miesięcy). Ten powiększył się o ponad 30% z 9 do 13 milionów osób.

 

Zalando nie zatrzymuje się także w inwestycjach – bieżące zasoby są wykorzystywane do inwestycji w logistykę i nowoczesne technologie. Tylko w ubiegłym roku powiększono dwukrotnie wielkość magazynów operacyjnych. Ponadto, na terenie Niemiec Zalando buduje największy w Europie obiekt operacyjny e-handlu – zaawansowane centrum logistyczne, które częściowo zostało już uruchomione. Firma jest spokojna o przyszłość swoich inwestycji – na ich pokrycie zabezpieczyła 350 milionów euro zasobów kapitałowych.

 

Bardzo dobrze prezentuje się także mobilna wersja Zalando, która jest już dostępna na wszystkich 15 rynkach, na których firma jest aktywna. W efekcie czego, aż 35% obrotów firmy zapewniły urządzenia mobilne, ale liczone razem z tabletami. Niestety Zalando nie podaje proporcji między tabletami a smartfonami.

 

Zostaw odpowiedź