fbpx

Zalando rośnie o kolejne 25 procent

W drugim kwartale roku, który zakończył się 30 lipca Zalando odnotowało kolejne wzrosty i nie odpuszcza Amazonowi.

Zalando skutecznie utrzymuje pozycję numer 7. w zestawieniu 500 największych sprzedawców internetowych według rankingu Internet Retailer. Wyniki niemieckiego giganta za drugi kwartał przedstawiają się następująco (Q2 2017 do Q2 2016):

  • obroty wzrosły o 20% do 1.1 miliarda euro z 916 milionów euro
  • zysk netto spadł do 47.4 miliona w stosunku do 50.9 miliona euro
  • baza aktywnych klientów wzrosła do 21.2 miliona użytkowników – o 12.8 procenta
  • wizyty na stronie wzrosły o blisko 24 procenty do 480 milionów miesięcznie

Wyniki Zalando wyglądają więc bardzo dobrze, zaś Niemcy mają kolejne pomysły, jak zwiększać obroty. Do tego celu niezbędna będzie trzecia strona – niezależni od Zalando sprzedawcy, przez których Niemcy chcą sprzedawać swoje marki. Ponadto, kontynuowane są inwestycje w nowe magazyny – jak wspominaliśmy wcześniej, jedno centrum logistyczne powstaje w Polsce, drugie zaś we Włoszech. Jak zauważają przedstawiciele Zalando, inwestycje te są na wyrost i mają dopiero pokryć potencjalny wzrost, jaki firma odnotuje.

Jeśli chodzi o szczegóły inwestycji w Polsce to większość mediów mainstreamowych podaje liczbę tysiąca osób, jakie zatrudni Zalando w swojej nowej polskiej inwestycji. Ale według wcześniejszych informacji Pulsu Biznesu może to być nawet docelowo trzy tysiące! Zalando zainwestuje w Polsce ponad 100 milionów euro w budowę centrum logistycznego w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (KSSSE) przy węźle S3.

Teren na jakim znajdzie się centrum będzie miał powierzchnie 21.5 hektara, zaś sam budynek magazynu 130 tysięcy metrów kwadratowych. Dla porównania centra magazynowe Amazona w Polsce mają „tylko” 95 tysięcy metrów kwadratowych. Centrum dystrybucyjne Zalando będzie obsługiwać nie tylko Polskę, ale także Skandynawię, czyli fragment Europy, gdzie godzina pracy jest bardzo droga.

Tagi:

Zostaw odpowiedź