fbpx

Zalando zwiększa wartość swojej sprzedaży

W drugim kwartale 2013 r. wartość sprzedaży netto Zalando wzrosła do poziomu 437 milionów euro. Porównując te wyniki z analogicznym okresem 2012 r., dochody Zalando zwiększyły się o 70 proc.

Tym samym utrzymała się dynamika sklepu z pierwszego kwartału br., kiedy wzrost dochodów również wyniósł nieco ponad 70 proc.(809 mln euro w 2013 r. wobec 471 mln w 2012 r.).

Jeden z wiodących na europejskim rynku sklepów internetowych, oferujący obuwie i odzież informuje, że kluczowym czynnikiem tegorocznego wzrostu był m.in. dalszy rozwój firmy na dotychczasowych rynkach oraz ekspansja na cztery nowe rynki od drugiej połowy 2012 roku.

Zalando jest w chwili obecnej największym w Niemczech sklepem internetowym z obuwiem i modą. Sklep współpracuje z ponad 1500 markami. Jego klienci mogą liczyć na bezpłatne przesyłki i zwroty oraz 30-dniowe prawo zwrotu wszystkich produktów.

Sklep został założony w 2008 roku przez Roberta Gentza i Davida Schneidera w ramach słynnego, niemieckiego inkubatora technologicznego Rocket Internet (ostatnio wspominałem o nim w kontekście zakupu BillPay przez Wonga.com). W następnych latach poszerzał zasięg swojego działania o kolejne kraje (2009 – Austria, 2010 – Holandia, Francja, 2011 – Włochy, Wielka Brytania, Szwajcaria, 2012 – Szwecja, Belgia, Hiszpania, Dania, Finlandia, Polska, Norwegia).

Największym udziałowcem w spółce jest szwedzki bank inwestycyjny, który posiada 36 proc. udziałów w spółce. W ostatnim czasie wokół Zalando zrobiło się głośno po plotkach o przygotowywaniu prospektu emisyjnego przed wejściem na giełdę. Przedstawiciele sklepu zdementowali jednak te informacje.

Zostaw odpowiedź