Nie wszyscy fachowcy pracujący w marketingu odczuwają kryzys – przynajmniej w Wielkiej Brytanii, gdzie przebadano 3000 specjalistów pracujących w zawodzie marketingowca.
Całość nadzorował branżowy Marketing Week, który ustalił, że średnie roczne dochody marketingowców w UK wzrosły o 2.500 funtów od 2012 do 2013 roku.
Z drugiej jednak strony, nie ma róży bez kolców, ponad ¼ badanych narzekała, że ich zarobki pozostały na dotychczasowym poziomie. Na podwyżkę nie mogli liczyć także początkujący w zawodzie – tutaj zarobki wzrosły średnio o 3.6%.
Co innego osoby wykonujące zawód starszego specjalisty – połączenie doświadczenia i wiedzy pozwoliło na wywalczenie średnich podwyżek o 14.4%! Skąd tak duży rozstrzał w zarobkach?
Według badań do najbardziej różnicujących umiejętności pod względem finansowych należą te związane z marketingiem cyfrowym (blisko 32%). Oddzielnie wymienia się także social media oraz mobile. Ceni się także umiejętność pracy z danymi oraz CRM-em.
Spora ciekawostka to branże, w których pracownicy działów marketingu zarabiają najlepiej. Na pierwszym miejscu ex aequo motoryzacja i usługi konsultingowe, niewiele niżej alkohole i media telewizyjne. Słabo wypadł sektor publiczny, oraz, co ciekawe, agencje marketingowe oraz marketing sportu.